Majoritatea pensionarilor aleg să primească pensia pe card, însă nu știu atât de bine fiecare detaliu despre bancă și tranzacții, a notat CNPP.
Așadar, în momentul în care venitul este livrat prin bancă, instituția bancară va reține o parte din sumă drept comision. Înainte de toate acestea, contul se deschide pe numele clientului beneficiar de drepturi bănești sau a reprezentantului său legal, la solicitarea acestuia sau, după caz, la cererea mandatarului desemnat de acesta prin procură specială, emisă conform legii.
Ulterior, proprietarul cardului trebuie să apeleze la Casa teritorială de Pensii de care aparține, având asupra lui actele necesare, cum ar fi, o copie a extrasului de cont. Aceste acte pot fi transmise, prin poștă, în original, în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
În prezent, CNPP derulează plăți prin următoarele bănci comerciale:
Toate băncile menționate mai sus percep comisioane diferite.
Pensia este livrată pe card în data de 12 a fiecărei luni. Seniorii care au preferat primirea pensiei prin cadrul oficiului poștal, trebuie să știe că suma de bani trebuie să fie ridicată în termen de 2 zile lucrătoare, dacă nu se întâmplă asta, atunci banii se vor întoarce la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.
În cazul în care persoanele care încasează pensia în cont nu au fost găsite acasă în momentul livrării taloanelor mov, atunci acestea se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.
Alte articole: Este oficial! Parlamentarii își iau adio de la pensiile speciale. Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea