Dacă doriți să vă casați mașina și să beneficiați de fonduri pentru una nouă, dar nu ați mai apucat să vă înscrieți în programul Rabla 2022, avem o veste bună: Sesiunea de depunere a dosarelor în cadrul programelor "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus" a fost prelungită până pe data de 31 ianuarie 2023, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
După cum a anunțat AFM, sesiunea de toamnă a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus nu se va încheia pe 25 noiembrie 2022, așa cum era programat inițial, ci pe data de 31 ianuarie 2023. Astfel, cei interesați să ceară bani de la stat pentru o mașină nouă prin programele Rabla pot face acest lucru până în 31 ianuarie 2023, în limita bugetului disponibil, informează avocatnet.ro.
Administrația Fondului pentru Mediu prelungește sesiunea de înscriere în cadrul programelor „Rabla Clasic” și „Rabla Plus”
Pentru acest an au apărut anumite schimbări la regulile celor două programe. Spre deosebire de regulile anterioare, și banii pentru cumpărarea unei mașini electrice sau hibride prin programul Rabla Plus sunt condiționați de casarea unei mașini vechi. În plus, indiferent despre care dintre cele două programe vorbim, se pot casa două mașini vechi, valoarea stimulentului financiar de la stat fiind mai mare decât în cazul casării uneia singure, mai informează sursa citată.
Calendarul de desfăşurare a sesiunilor de înscriere în anul 2022 în cadrul Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional şi a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, precum şi sumele rămase disponibile pot fi consultate pe site-ul www.afm.ro, la secţiunile aferente programelor.
Ghidurile de finanțare ce vizează cele două programe (Ordinul Ministerului Mediului nr. 324/2020 – Rabla Clasic și Ordinul nr. 323/2020 – Rabla Plus), expun condițiile care trebuie îndeplinite de către un solicitant pentru a beneficia fie de o primă de casare (Rabla Clasic), fie de un ecotichet (Rabla Plus):
are domiciliul sau reședința în România;
are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou, obținând nota de înscriere;
a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat;
a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat;
a prezentat producătorului validat informații privind distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului uzat;
achiziționează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere.
Pentru înscrierea în program, persoanele fizice trebuie să depună la producătorul validat un dosar, ce conține următoarele documente:
actul de identitate al solicitantului care atestă identitatea și domiciliul sau reședința în România, eliberat de către autoritățile române, în termen de valabilitate, în copie certificată „conform cu originalul“;
certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;
cartea de identitate a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;
actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau din cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricației, anul primei înmatriculări în România și/sau categoria autovehiculului uzat;
certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, eliberat de autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data prezentării la producătorul validat, în original, în copie legalizată sau emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;
certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor pe numele solicitantului, nu mai vechi de 90 de zile la data prezentării, în original, în copie legalizată sau în Spațiul Privat Virtual.
Bugetele totale puse la dispoziţie pentru această etapă se împart astfel:
Pentru Programul „Rabla Clasic”:
Persoane fizice, buget de 139.898.500 lei,
Persoane juridice – buget de 173.300.500 lei,
Instituţii publice – buget de 15 milioane de lei,
Pentru Programul „Rabla Plus”:
Persoane fizice, bugetul este de 115.500.000 lei,
Persoane juridice – 202.303.000 lei
Instituţii publice – 15 milioane de lei.
Potrivit celor două acte normative, nota de înscriere este valabilă 300 de zile, adică zece luni de la data emiterii. În toată această perioadă, dar până la data predării mașinii uzate la casare, persoana înscrisă poate solicita producătorului validat retragerea dosarului de participare.
În acest an, la casarea unei mașini, în cazul programului Rabla Clasic, valoarea primei de casare este de 6.000 de lei (pentru două mașini casate, prima este de 9.000 de lei), iar în cazul programului Rabla Plus, ecotichetul are valoarea de 51.000 de lei. Pentru achiziția unei mașini electrice sau pe hidrogen (54.000 în cazul casării a două mașini) și 26.000 de lei pentru cumpărarea unei mașini hibride (29.000 pentru casarea a două mașini).
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult