Au fost publicate primele imagini cu cel mai complicat șantier de autostradă aflat în desfășurare în România. Este vorba despre lucrările realizate de firma austriacă Porr Construct în interiorul dealului Momaia pentru Secțiunea 4 (Țigveni – Curtea de Argeș) a tronsonului din autostrada A1 construit între Pitești și Sibiu, conform Antena 3 CNN.
Secțiunea construită de Porr are o lungime totală de 9,86 de kilometri, pe traseul căreia va fi dat în trafic și tunelul montan cu o lungime de 1,3 kilometri. Este primul tunel de autostradă săpat în stâncă în România, cu o tehnologie folosită în premieră – metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method).
Metoda NATM reprezintă injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare simultan cu procedura de excavare a stâncii, detonarea, montarea armăturii și căptușirea tunelului.
Ai putea fi interesat și de: Continuă lucrările pe lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Constructorul austriac a finalizat 18% din primul tunel de pe o autostradă din România
„Este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului.
Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor”, spune Cristian Tudor, purtător de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova.
Oficialul CNAIR anunță că, până acum, austriecii au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești și 80 de metri în portalul din direcția opusă. Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte
Lucrările au început în luna august-septembrie 2023, iar stadiul lucrărilor era estimat la 15,36%, pe 28 decembrie 2023. Conform graficului, șantierul trebuie finalizat în decembrie 2026.
Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de kilometri. Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028.
Vezi mai multe știri: Cea mai mare tranzacție cu terenuri arabile mari din 2023 a vizat un teren de 118 hectare, în valoare de 830,7 mii de euro