Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, fiind al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. Construcția a fost finalizată pe 7 iulie, inaugurare la care au fost prezenți Klaus Iohannis, Nicolae Ciucă, Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu, a informat stiripesurse.ro.
Citește și: România va avea un al doilea pod peste Dunăre, între Giurgiu între Ruse. BERD
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a declarat că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt generate de nerespectarea restricțiilor de tonaj, de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.
„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj, nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte. Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri.
Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme”, a declarat Pistol.
Pistol a mai spus că verificările pe acest pod trebuiau efectuate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
„Atribuţiile sunt ale unei alte autorităţi din cadrul ministerului, am discutat cu inspectorul şef de la ISCTR, iar dânsul a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul. Denivelările vor fi remediate cu traficul deschis. Limita de tonaj se impune când sunt temperaturi ridicate, codul roşu şi codul portocaliu de vreme caniculară. Odată cu creşterea temperaturilor exterioare, ştiţi foarte bine că temperatura la asfalt este mult mai mare, iar pe pod, în momentul în care se ajunge în zona de rampă, autovehiculele au tendinţa de a frâna, moment în care se pot crea aceste mici probleme ale asfaltului”, a mai spus Pistol.
Mai mult, chiar și Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor a spus că vor face verificări și vor constata care a fost motivul pentru care s-a ajuns ca după prima lună de circulație pe pod să apară denivelări, precizând că lucrarea este încă în garanție.
„Aceste instituţii, fie că e vorba de ISCTR, trebuie să verifice. Ştiu că domnul Pistol a făcut o cerere către ISCTR de acest tip. Această lucrare este în garanţie, aşa cum bine ştiţi, şi această asociere trebuie să remedieze toate aceste probleme, mai ales că ne aflăm în perioada în care trebuie să demonteze macaralele, trebuie să termine drumul de pod, până la Jijila, care trebuie terminat, aşa cum bine ştiţi, până la sfârşitul acestui an”, a declarat Grindeanu.