Importurile de zahăr ucrainean în Uniunea Europeană (UE) au crescut enorm în ultima perioadă, mai exact, de zece ori în ultimul sezon. Tendința de creștere s-a prelungit și la începutul sezonului actual, anume 2023/2024, în detrimentul Braziliei, care este pe cale să își piardă poziția de cel mai mare furnizor de zahăr al blocului comunitar, precum arată datele publicate de Comisia Europeană (CE), transmite Reuters, preluată de Agerpres, conform celor Comunicate de profit.ro.
Ai putea fi interesat și de: Consumul de gaze crește brusc! Producția internă este cu mult depășită de importuri și extracția din depozite!
Au fost publicate anumite statistici care arată că importurile de zahăr ucrainean în UE au ajuns la o aproximație de 413.000 de tone, în sezonul 2022-2023, care s-a încheiat la 30 septembrie 2023, de la doar 40.000 de tone, în sezonul 2021-2022.
La fel ca și în cazul altor materii prime, UE a eliminat taxele vamale la importurile de zahăr ucrainean, acest lucru s-a întâmplat după debutul invaziei rusești, ceea ce a cauzat un val de critici din partea producătorilor locali care se plâng de concurența incorectă.
Ponderea care a fost ocupată de Ucraina în importurile totale de zahăr ale UE, care a urcat până la 16% în ultimul sezon, a continuat să crească foarte mult la începutul sezonului 2023-2024, și a ajuns la 38% din importurile totale în luna octombrie și primele trei săptămâni din noiembrie, acest lucru a fost precizat de Comisia Europeană. În aceeași perioadă, Brazilia, care este cel mai mare producător de zahăr din lume, a văzut cum cota sa în importurile de zahăr ale UE a scăzut până la un procent de 8%, de la 32% în întregul sezon 2022-2023.
Datele care au fost conferite de executivul comunitar au arătat faptul că aproape o treime din importurile de zahăr Ucrainian, mai exact din sezonul 2022 – 2023, au mers către România și a fost urmată de următoarele state care sunt: Polonia, Italia, Ungaria și Bulgaria. Totuși, acestea au cote mult mai mici.
Ai putea fi interesat și de: Importurile Ucrainei de motorină prin porturile românești au crescut cu 60%. Interzicerea produselor petroliere de origine rusă a avut un impact semnificativ