Au fost depuse trei oferte la licitația pentru modernizarea terminalelor existente la aeroportul internațional Henri Coandă din Otopeni. Construcții Erbașu, asociera dintre UTI Construction and Facility Management (lider) și SOMET, Re-act now Architecture și asocierea dintre SSAB AG (lider) și BEMEL AG au depus oferte pentru contractul de 117 milioane de lei, conform Economica.net.
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) lansa în luna septembrie a anului trecut anunțul de licitație pentru lucrările de modernizare a terminalelor existente de pe aeroportul din Otopeni.
Urmează evaluarea celor trei oferte, după care se va declara câștigătorul și eventual, rezolvarea contestațiilor.
Proiectul de modernizare se va derula pe o perioadă de 101 luni, din care nouă luni proiectare, 30 de luni execuția lucrărilor și două luni pentru recepție, perioada de garanție fiind de cinci ani de la data recepției lucrărilor.
Ce presupune modernizarea terminalelor
• Reamenajarea interioară a Terminalelor Sosiri și Plecări, pentru a crea un cadru imagistic integrat şi reprezentativ pentru cel mai important aeroport al României. Prin implementarea soluțiilor tehnice, se va facilita accesibilitatea clădirilor, se va îmbunătăți calitatea imagistică a zonelor publice și se vor valorifica elementele culturale, de patrimoniu și turistice ale Bucureștiului.
Te-ar putea interesa și: Topul aeroporturilor din România. Otopeni, cel mai aglomerat aeroport din țara noastră, cu 14,6 milioane de pasageri anul trecut
• Modernizarea sistemului centralizat de ventilaţie-climatizare din Terminalele Plecări Internaţionale, Finger și Sosiri, având ca obiectiv confortul termic al pasagerilor (22±1°C în sezonul de iarnă, 24 ±1°C în sezonul de vară, cu umiditate relativă în intervalul 30% – 60%).
Proiectul prevede înlocuirea integrală a: echipamentelor de ventilare și climatizare, unităților de tartare a aerului, ventilatoarelor, ventiloconvectoarelor, conductelor de distribuție agent termic, agregatelor de răcire care deservesc zona terminalului Sosiri și a tubulaturii de ventilare.
De asemenea, capacitatea de răcire va crește prin suplimentarea sistemului HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning). Investiția vizează înlocuirea serverului (hardware şi software) de gestionare a echipamentelor și realizarea unui sistem modern de comandă, control automat și achiziții de date (SCADA).
• Un nou sistem de detecţie-semnalizare incendiu aferent cladirilor Terminal Plecări, Finger, Terminal Sosiri, Corp Logistic, Corp AB 4. Pentru asigurarea criteriilor de securitate la incendiu, se va proiecta și se va executa un nou sistem de detectare, semnalizare și avertizare la incendiu.
• Modernizarea instalaţiilor electrice aferente clădirilor Terminal Plecări, Finger şi Terminal Sosiri. Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor și corpurilor de clădire (zone publice, zone securitate etc.), urmând a fi instalate corpuri de iluminat cu sursa LED, ceea ce va conduce inclusiv la reducerea consumului de energie electrică. De asemenea, se vor monta instalații de forță și prize cu grad de protecție sporită. Pentru toate zonele publice se va realiza iluminat de securitate împotriva panicii.