Au ieșit la atac! Una dintre cele mai mari organizații de transporturi din România a început deja discuțiile pentru boicotarea benzinăriilor austriec, cu firmele membre. Adrian Pop a declarat pentru agerpress că boicotarea vine ca răspuns la faptul că Austria s-a opus aderării României în Schengen.
„E normal să avem atitudine împotriva lor. Avem discuţii în acest moment cu membrii afiliaţi APTE 2022 de a boicota benzinăriile din România patronate de austrieci, dar şi pe cele din Austria. Dacă cei care fac politică externă în România atâta pot, noi nu putem face mai mult”, a spus Adrian Pop pentru agerpress
Patronul unei firme de transport mărfuri din Arad, Dorin Pop, care este şi vicepreşedinte APTE 2002, menționează că șoferii au început deja acest protest.
Citește și: Cele mai mari scumpiri din an: zahărul, untul și energia. Avertisment sumbru al INS
„Chiar dacă încă nu a fost luată formal decizia la nivelul APTE 2002, vă asigur că deja 90% dintre şoferii noştri au oprit alimentarea la benzinăriile austriecilor. În cazul firmei mele, încă din seara anunţului am luat această decizie şi le-am comunicat-o şoferilor. Noi având camioanele alocate pe Comunitatea Europeană, vă daţi seama că alimentam cu mii de litri de motorină în Austria. Dar acum avem alternativă, pentru că italienii au redus preţul cu 15 eurocenţi pe litru”, a menționat Dorin Pop.
Citește și: Temperaturi record raportate în România! -20 de grade, la Vârfu Omu
APTE 2002 este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu și au 15.000 de camioane.
„În toţi aceşti ani în care aderarea României la Schengen a fost amânată, firmele de transport mărfuri au pierdut între 18 – 22% din cifra de afaceri. La frontiera cu Ungaria se aşteaptă uneori 10 – 12 ore în coloană, iar asta înseamnă un program de condus pierdut, care are 9 ore. Dacă un camion stă blocat la graniţă un program de condus, acesta nu produce bani, produce doar pierderi. În România, peste 66.000 de camioane au curse în Comunitatea Europeană, deci ne putem imagina pierderile semnificative adunate de companiile de transport”, spunea Adrian Pop.