Autostrada A13 prinde contur. Primele utilaje au început să lucreze pe culoarul autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, anunță Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov.
DRDP mai anunță că mai multe echipe amenajează drumurile tehnologice care vor permite accesul în șantier. În același timp, construcția celei mai mari organizări de șantier de pe acest tronson se apropie și ea de final.
„În zona localității Cârța vor fi cazați peste 400 de angajați ai firmei din Turcia. Organizarea de șantier va găzdui și birourile administrative precum și o zonă de producție cu stații de asfalt și betoane, precum și o platformă pentru parcarea și mentenanța utilajelor care vor lucra la autostradă”, transmite DRDP Brașov.
Constructorul turc Makyol a început lucrările pregătitoare pentru execuția lotului 4 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în septembrie a adus primele utilaje pe Lotul 3.
Antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13 (68,04 km):
– Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km;
– Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km;
– Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km;
– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).
„Pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbătă, Ileni, Făgăraș
– 24 poduri peste autostradă
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri)
– 3 poduri pe drumul de legătură între autostrada și DN1, la Făgăraș
– 12 viaducte
– 2 centre de întreținere și coordonare
– 1 punct de sprijin
– 4 zone de parcare dotate cu toalete”, transmite DRDP Brașov.
Deocamdată, niciunul dintre cele patru loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68 km) nu are Autorizație de Construire, moment de la care se poate emite Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL) și se calculează cele 36 de luni pentru lucrările efective.
Situația loturilor Autostrăzii Sibiu – Făgăraș:
Lotul 1 Sibiu (Boița) – Mârșa cu o lungime de 14 kilometri. Contract semnat în decembrie 2023. Ordin pentru începerea proiectării: 26 februarie 2024.
Lotul 2 Mârșa – Arpașu de Jos, lungime 19 kilometri. Contract semnat în 28 decembrie 2023. Ordin pentru proiectare 26 februarie 2024.
Șapte oferte au fost depuse la contractul pentru supervizare, iar desemnarea câștigătorului este estimată până pe 25 octombrie.
Citește și: Se deschide Autostrada Pitești – Sibiu. Sorin Grindeanu anunță când vor circula românii pe acest drum