Autoritățile române și cele bulgare discută despre un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse, navigația pe Dunăre (proiectul Fast Danube) și reluarea curselor cu BAC-ul pe la Giurgiu. Proiectul este promis de Ministerul Transporturilor încă din anul 2022, informează economedia.ro. Discuțiile au avut loc și în contextul reparațiilor urgente pe care drumarii bulgari le fac pe jumătatea lor pe pod.
Secretarul de stat Bogdan Mândrescu a discutat cu Dimitar Nedyalkov, ministrul adjunct al transporturilor și infrastructurii din Bulgaria. Oficialul român a anunțat că, în perioada următoare, se vor clarifica aspecte care țin de finanțarea podului și dacă va fi unul rutier sau mixt (rutier și feroviar).
Citește și despre următorul subiect: Propunerea unui europarlamentar bulgar, dacă Bulgaria și România nu vor fi acceptate în Schengen. „Ar trebui să îl facem în semn de protest”
„Întâlnirea pe care am avut-o astăzi la sediul MTI cu ministrul adjunct al transporturilor și infrastructurii din Bulgaria, Dimitar Nedyalkov, a fost una de succes. Dialogul deschis pe care l-am purtat cu partenerul bulgar a vizat aspecte ce țin de proiectul Fast Danube, de noul pod Giurgiu-Ruse precum și de redeschiderea trecerii cu bacul la Giurgiu-Ruse.
Am subliniat dorința României de finalizare a proiectului Fast Danube în acord cu Memorandumul semnat de Guvernele noastre în martie 2019. Acest obiectiv este foarte important pentru noi deoarece astfel navigația în sectorul comun se va putea desfășura în parametri optimi, ceea ce este în avantajul ambelor state.
Totodată, prin discuția de astăzi, am convenit ca în perioada imediat următoare să clarificăm aspectele de natură tehnică referitoare la noul pod Giurgiu-Ruse, aspecte ce țin de finanțarea proiectului și de modurile de infrastructură ce vor fi deservite.
I-am mulțumit partenerului nostru din Bulgaria pentru rezultatele obținute până în prezent și am convenit că dialogul început să continue în aceeași notă de deschidere și respect reciproc”, spune Mândrescu.
Primul pod dintre România și Bulgaria a fost deschis în 1954. În 2015, CNAIR a făcut reparații capitale pe jumătatea pe care o administrează România. Partea bulgară nu a avut nicio intervenție la structura podului.
Autoritățile din Bulgaria s-au concentrat pe lucrările de întreținere sau de plombări ale covorului asfaltic. Podul Noua Europă la Calafat – Vidin a fost construit în 2013 de Bulgaria, însă traseul principal pentru traficul comercial și turistic este pe la Giurgiu-Ruse.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: România, Polonia, Bulgaria, Ungaria şi Slovacia fac apel la UE să extindă restricţiile la importul de cereale din Ucraina