Autoritățile române vin cu o nouă solicitare pentru constructorul italian Pizzarotti: aceea de a mări volumul de lucru la Autostrada Ploiești-Buzău, susține profit.ro. Primele informații arată că stadiul fizic este de doar 5%, în ciuda faptului că lucrările sunt efectuate de 350 muncitori, cu ajutorul a 200 utilaje.
Constructorului Pizzarotti i s-a solicitat mărirea volumului de lucru la Autostrada Ploiești-Buzău, al cărui stadiu fizic este de doar 5%. Proiectul nu decurge așa cum și-au imaginat reprezentanții, chiar dacă la el participă 350 muncitori, care se folosesc de cel puțin 200 utilaje. Până la ora actuală, s-au realizat următoarele sarcini: decopertarea pământului vegetal, realizată în proporție de 50%, îmbunătățirea terenului de fundare (20%), umpluturile (7%), consolidarea terenului de fundare cu ajutorul piloților de îndesare (50%). În paralel, se lucrează la relocarea utilităților, iar din 15 structuri, doar 6 sunt parcurse de italieni.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Câți bani a încasat statul român din rovinietă anul trecut. Banii nu ajung nici măcar pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești
9 dintre structuri sunt blocate de detaliile tehnice nefinalizate, așadar, de condițiile de proiect sau de situl arheologic. Pe de altă parte, 5 dintre ele sunt la nivelul de piloți forați, doar o structură fiind declarată la nivelul fundației directe. În altă ordine de idei, muncitorii au trecut la o etapă importantă pentru realizarea perdelei forestiere, mai exact, au așternat stratul vegetal. Organizarea din șantier este încheiată, în timp ce stația de betonare a fost aprobată abia acum o săptămână, iar stația de asfalt este montată integral, aflându-se în revizie.
60-75% din materialul de umplutură va fi folosit pentru acoperirea gropilor. În ciuda faptului că muncitorii sunt prezenți la Autostrada Ploiești-Buzău, stadiul fizic al lucrărilor înregistrat este de doar 5%. Contractul pentru primul lot a fost semnat în iunie 2022, iar lucrările trebuie să fie gata până în 2024. În vara anului trecut, Sorin Grindeanu anunța că CNAIR a predat proiectul Asocierii Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management. Ministrul Transporturilor informa că lucrările sunt finanțate prin PNRR și că ele trebuie să se încheie în maximum 20 luni de la începere.