CNAIR a emis constructorului Makyol (Turcia) ordinul de proiectare pentru primele două loturi de pe autostrada A 13 Sibiu-Făgăraș începând cu data de 26 februarie. Acesta este termenul de la care se calculează cele 12 luni pentru predarea proiectului tehnic. Cu toate acestea, constructorul a trimis deja utilajele pentru studiile geotehnice în teren, fără a mai aștepta avizul formal, conform informațiilor citate de Economedia.
Pe 26 februarie, va începe proiectarea pentru tronsoanele 1 și 2 de pe autostrada A 13 Sibiu-Făgăraș. În prezent, pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km), s-a emis ordin de începere pentru fazele de proiectare, cu o durată de 12 luni. Faza de proiectare pentru tronsonul 3 a început la 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4, proiectarea a început la 15 ianuarie 2024. După finalizarea Proiectelor Tehnice, se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe cele 4 tronsoane, având o durată de 36 de luni, conform directorului CNAIR, Cristian Pistol.
Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni vor fi construite 7 noduri rutiere (Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș), 24 de poduri peste Autostrada A 13 Sibiu-Făgăraș, 63 de poduri peste alte tipuri de obstacole, 3 poduri pe drum de legătură între Autostrada Sibiu-Făgăraș și DN1, 12 viaducte pe Autostrada Sibiu-Făgăraș, 2 Centre de întreținere și coordonare, 1 punct de sprijin, 2 spații de servicii S3 și 2 spații de servicii S1.
Asocierea Makyol-Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din, raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A 13 Sibiu-Făgăraș, parte din A 13 Sibiu-Brașov-Bacău. Contractul pentru lotul 1 a fost semnat pentru 1,9 miliarde lei, cu termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Imagini cu utilajele pentru forajele geotehnice, care au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița (pe Olt), au fost publicate de Ioan Adrian Gica pe pagina de Facebook Asociației Pro Infrastructură.
Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu–Pitești)–Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Lotul 1 este cel mai scump dintre cele 4, având un număr mare de lucrări de artă. Autostrada Sibiu–Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani și este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). CNAIR evaluează cele trei oferte primite pentru reactualizarea studiului de fezabilitate la a treia licitație pentru A13 Brașov–Bacău.
Te-ar putea interesa și: Autostrada A 13 Sibiu – Făgăraș a primit undă verde. CNAIR și Makyol semnează contractul de 1,77 miliarde de lei în această săptămână