Asociaţia Pro Infrastructură susține că turcii de la Alsim Alarko servesc ”baclavale” pe Autostrada A0 Sud. Se pare că în prezent se finalizează doar ”vreo 10 km amărâţi” între DN5 şi DN6.”
„Baclavale da, autostradă ba. Din cei 33 de kilometri scadenţi anul acesta pe Autostrada A0 Sud, turcii de la Alsim Alarko ne servesc doar vreo 10 km amărâţi între DN5 şi DN6. Restul în 2024. Cele două contracte de pe loturile 1 (16,93 km între A2/Cernica şi Jilava) şi 2 (16,30 km între Jilava şi Bragadiru/DN6) ale A0Sud au fost semnate în 26.08.2019 şi 09.03.2019, cu 12 luni de proiectare şi 30 de execuţie fiecare”, au scris, marţi seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, pe hârtie, termenele iniţiale au fost septembrie, respectiv mai 2023.
„Chiar dacă antreprenorul a primit, justificat, mici extensii de timp, merită cu prisosinţă nişte penalităţi deoarece le va depăşi cu vreo 9 luni pe ambele tronsoane.
Deşi încă din 2021 atât turcii cât şi autorităţile române ne-au promis că în decembrie 2022 circulăm pe sectorul dintre DN5 şi DN6, adică aproximativ 10 kilometri din cei 16,3 ai lotului 2, abia în decembrie anul acesta minunea va deveni realitate.
Deci o inaugurare parţială chinuită cu 12 luni întârziere faţă de promisiunea iniţială şi cu vreo 6 luni peste termenul contractual actualizat”, a mai transmis organizaţia.
Asociația mai anunță că pe ceilalţi 6 kilometri ai tronsonului 2 se va lucra şi în 2024 şi se vor putea folosi doar după ce va fi gata bucata până în nodul Autostrada A0-DN4: cel mai devreme în primăvara lui 2024.
„Iar la Autostrada A2 ajungem cândva după, sperăm în vară, nu mai târziu de iulie, într-un scenariu optimist-realist. Solicităm constructorului şi oficialilor CNAIR să facă toate demersurile pentru a mai drege busuiocul şi a da în folosinţă cei 33,23 kilometri din A0 Sud etapizat: DN6-DN5 în decembrie 2023, DN5-DN4 în martie-aprilie 2024 şi DN4-A2 cel mai târziu în iulie”, a mai transmis organizaţia.
Conform organizației, ”întârzierea de 6-9 luni faţă de termenele contractuale şi peste un an faţă de promisiunile fanteziste ale «directorului general» CNAIR Pistol şi ale «ministrului» Grindeanu este inacceptabilă”.