Curtea de Apel București a amânat din nou decizia la contestația Danlin pentru lotul 3 de pe Autostrada A8. Acesta a fost stabilit pentru vineri, 27 octombrie. Deși contractul pentru Lotul Leghin-Târgu Neamț a fost semnat la data de 20 septembrie cu UMB, constructorul a fost cel care a depus contestație la CAB. În cele mai multe dintre cazuri, Curtea de Apel București menține deciziile CNSC, însă au existat și cazuri de licitații „întoarse” la CAB precum LOtul 4 – Drumul Expres Craiova-Pitești.
Citește și: Vești incredibile! Autostrada A1 Pitești – Sibiu ar putea fi deschisă înainte de termen!
Primul termen la Curtea de Apel București a fost pentru 18 octombrie 2023, după care decizia a fost reluată pentru un termen în data de 23 octombrie, ulterior schimbându-se pentru data de 27 octombrie.
„Ora estimata: 9:00/Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 27.10.2023. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 23.10.2023./Document: Încheiere – Amânare ulterioară a pronunţării 23.10.2023.”, arată portalul Instanței, potrivit Economedia.
Contractul pentru Lotul 3 Leghin – Târgu-Neamț a fosty câștigat de către UMB pentru proiectarea și execuția acestuia pe data de 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliare de lei, ceea ce a egalat cu 100 de puncte. Lotul 2 a fosty situat de Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Locurile 3 și 4 au fost ocupate Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni).”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol, potrivit sursei citate.
Au fost amânate destul de multe termene, precum și cel al lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, iar în această situație, CNAIR adepășit deja trei termene. La data de 23 octombrie când a fost noua amânare, s0a comunicat că Ministerul Transporturilor riscă să piardă finanțarea europeană din PNRR pentru primul lot al Autostrăzii A8, iar CNAIR aratat deja trei termene în ceea ce privește desemnarea constructorului. Stabilirea constrcutorului trebuia să fie o decizie deja luată până în prezent, iar finalizarea lucrărilr până la sfârșitul anului 2026. Ultimul termen asumat de CNAIR este data de 17 octombrie. Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, declara la data dw 1 octombvrie că până la sfârșitul lunii va avea desemnat constructorul, însă situația nu a fost așa. Asociația Moldova vrea Autostradă spune că singurul scenariu posibil pentru semnarea contractului la termen ar fi să nu se depună contestații, deși sunt opt oferte (n.r. toți sunt considerați constructori puternici).