Lotul 2 al Autostrăzii A0 București Nord, tronson de 19 kilometri, se apropie de 50% stadiu fizic de execuție, iar UMB lucrează cu 1.000 de drumari, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.
Tronsonul dintre DN 1 (București – Ploiești) – Autostrada A3 și DN 2 ar putea fi deschis în decembrie, înainte de termen și doar cu condiția asigurării unei descărcări în DN 2, varianta conexiunii cu descărcare în Drumul Județean 200 la Ștefănești fiind destul de complicată pentru că nu poate prelua traficul.
Pe primul lot, A1-DN 1, CNAIR nu are contract semnat, iar pe Lotul 3 DN 2 – Autostrada Soarelui (8,5 km) contractul cu chinezii ar trebui semnat în câteva zile.
„Autostrada Bucureștiului A0. Stadiul lucrărilor pe Lotul 2 Nord al Autostrăzii Bucureștiului. Pe acest lot din nordul Capitalei, se lucrează concomitent pe toate cele 11 pasaje și poduri, precum și pe toți cei 19 km. Stadiul fizic al lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Bucureștiului se apropie de 50%, iar mobilizarea celor 1000 oameni prezenți în șantier confirmă angajamentul constructorului UMB de a finaliza și de a da în trafic această lucrare înainte de termen, bineînțeles, cu susținerea Ministerului Transporturilor și, implicit, a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR. Traseul Lotului 2 Nord – A0 se desfășoară între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați)”, a transmis Scrioșteanu.
Pe acest lot din nordul Capitalei, se lucrează concomitent pe toate cele 11 pasaje și poduri, precum și pe toți cei 19 km, după cum urmează:
Nodul rutier A0-DN1: pe sensul de mers Ploiești-București, se armează radierul culeei și radierul pilei și a început decopertarea și consolidarea terenului.
Tablierul metalic aferent acestui nod rutier este produs și este livrat în șantier.
Pasajul peste CF și peste Drumul Județean Tunari-Dimieni-Balotești: toate elementele tablierului metalic au fost livrate în șantier și urmează să înceapă asamblarea acestora la sol. În paralel, se lucrează la armarea, cofrarea și turnarea riglelor peste pilele deja realizate.
Nodul rutier peste A3: a început asfaltarea bretelelor care fac legătura între Autostrada Bucureștiului A0 și Autostrada A3 și se lucrează la structura pasajului principal, precum și la sistemul de iluminat aferent nodului rutier; se montează tablierul metalic.
Podul peste râul Pasărea: s-au finalizat armarea, cofrarea și turnarea tuturor elevațiilor aferente pilelor și culeelor, iar acum se lucrează la armarea, cofrarea și turnarea riglelor peste acestea.
Totodată, au fost finalizate elevațiile și riglele aferente următoarelor structuri: pasaj pe Autostrada de Centură București peste Valea Mostiștea și DE (km 27+523), pasaj pe DJ 200 Ștefănești – Dascălu peste autostradă.