Curtea de Apel București (CAB) a amânat pentru 6 septembrie 2023 decizia la contestațiile depuse de Pizzarotti și Intrakat în data de 30 mai pentru primul lot din Autostrada București Nord, informează economedia.ro. Deși CNSC le-a dat dreptate, italienii au mers mai departe la CAB pentru a depune contestație. Pe 21 iunie, la primul termen, CAB a amânat cauza din cauza protestului magistraților.
Primul lot al Autostrăzii A0 București este singurul care a rămas fără constructor pe mâna CNAIR, din cele 7. Curtea de Apel București (CAB) a amânat pentru 6 septembrie 2023 decizia la contestațiile depuse de Pizzarotti și Intrakat în data de 30 mai pentru primul lot din Autostrada București Nord.
Te-ar putea interesa și: ADJUDECAT! Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, câștigat de constructorii turci. Contractul se ridică la 1,19 miliarde de lei
„Având în vedere Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor Curţii de Apel Bucureşti din data de 20.06.2023 prin care s-a hotărât adoptarea formei de protest a amânării judecării cauzelor, cu excepţia cauzelor urgente, începând cu data de 21.06.2023, Curtea dispune amânarea judecării cauzei la data de 06.09.2023. Document: Încheiere de şedinţă 21.06.2023”, se arată în încheierea CAB.
Compania de Drumuri este acuzată de șantaj de către Pizzarotti – Retter. Asocierea declară că a fost condiționată de semnarea unui act ilegal și abuziv. În data de 12 iunie 2023, CNAIR a invitat câștigătorul Pizzarotti – Retter să semneze contractul. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a condiționat semnarea unui nou act adițional, numit „acord privind condiția rezolutorie”, care ar invalida contractul, în cazul în care CAB va respinge decizia CNSC pentru raportul procedurii.
Actul nu era cuprins inițial în documentația de atribuire a contractului. Din acest motiv, Asociația Pizzarotti – Retter acuză Compania de Drumuri că îi condiționează semnarea contractului de un act nelegal. Ulterior, pe 20 iunie 2023, asocierea a contestat condiția rezolutorie impusă de CNAIR, iar CNSC a admis pe 11 iulie 2023 plângerea italienilor. Compania de Drumuri a ajuns obligată să semneze contractul. Trebuie menționat că Legea achizițiilor publice obligă CNAIR să semneze contractul imediat după decizia favorabilă a CNSC. Compania de Drumuri nu s-a conformat regulilor: contractul nu a fost semnat.
Primul lot din Autostrada București Nord este un tronson de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca. Valoarea lucrărilor pentru proiectarea și construcția lotului 1 este de 815 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea vine atât din fonduri europene și durata contractului este de 34 luni. 12 luni sunt pentru proiectare, respectiv, 22 luni este perioada de execuție a lucrărilor.
Citește și despre: VIDEO| Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, numit „Valea plângerii”. Problemele rămân veșnice pentru șantier. Iată acuzațiile aduse constructorilor