- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada București: Visul se îndepărtează! Nicio șansă de finalizare până în 2028, lucrările sunt încă neîncepute

24 Sep, 18:35 • Bugiu ⁠Ana Maria
Bucureștiul este singura capitală europeană fără o centură la nivel de autostradă. Lucrările pentru Autostrada București (A0), începute în 2017, nu vor fi finalizate până în 2027.
Autostrada București: Visul se îndepărtează! Nicio șansă de finalizare până în 2028, lucrările sunt încă neîncepute

Bucureștiul, capitala României, se confruntă cu o problemă majoră: este singura capitală europeană care nu dispune de o centură la nivel de autostradă în secolul XXI.

Această situație ridică semne de întrebare cu privire la infrastructura rutieră a orașului, care este izolată de restul Europei, fără vreo legătură directă cu o autostradă. În ciuda începerii licitațiilor pentru Autostrada București (A0) în 2017, se estimează că proiectul nu va fi finalizat până în 2027, iar pe anumite tronsoane, lucrările nu au început încă, potrivit newsweek.ro.

Te-ar mai putea interesa și: Se construiește cea mai așteptată autostradă din ultimii 35 de ani! Sorin Grindeanu: „Lucrările încep în primăvară”

foto: autostrada

Autostrada București: Visul se îndepărtează! Nicio șansă de finalizare până în 2028, lucrările sunt încă neîncepute

Discuțiile despre o autostradă de centură pentru București au început în 2012, însă din diverse motive administrative, proiectul a stagnat. Guvernul român nu a considerat necesară construirea unei centuri de autostradă pentru a dezvolta infrastructura rutieră a capitalei. Această neglijare a fost evidentă și în Master Planul General de Transport din 2014, unde A0 nu a fost inclusă ca prioritate, iar fondurile europene nu au fost solicitate.

În 2017, s-a dat startul pentru construcția Autostrăzii București – A0, dar prima fază a lucrărilor a început abia în 2019, după numeroase contestații. Până în prezent, din cei 100,7 kilometri ai autostrăzii, doar 42% sunt în exploatare. Pe lotul 1 Nord (Dragomirești – Corbeanca), de exemplu, lucrările nu au început deloc. În ciuda anunțurilor oficiale că loturile 3 și 4 din A0 Nord sunt în lucru, perspectiva finalizării totale a proiectului până în 2027 pare sumbră.

Lotul 1 Nord, care leagă A1 de DN1, a fost licitat în iunie 2019 și are o lungime de 17,5 km, cu un contract estimat la 815,07 milioane lei, fără TVA. Conform contractului, lucrările ar trebui să dureze 34 de luni, din care 12 luni sunt alocate proiectării și 22 luni pentru execuție. Având în vedere întârzierile actuale și complexitatea lucrărilor, este puțin probabil ca acest tronson să fie finalizat înainte de 2027.

„Se lucrează la A0 Nord pe loturile 3 și 4 iar pe lotul 1 lucrările vor începe maximum în luna octombrie, anul acesta”, a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, pe Facebook.

A0 Sud

  • Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 830.679.662,15 lei fara TVA. Contract semnat in Aug 2019. O sectiune de 6,00km intre Popesti Leordeni si CF902/Jilava deschisa in Aprilie 2024, diferenta deschisa in Iulie 2024
  • Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat in Mar 2019. 10,00km intre DN5 si DN6 deschisi in Decembrie 2023, diferenta de 6,30km intre CF902/Jilava si DN5 deschisi in Aprilie 2024
  • Lotul 3, DN6 – A1, 17,97km, castigator asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA

A0 Nord

  • Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, in executie, castigator: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, pret: 815,08 milioane lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru constructie. Contract semnat in septembrie 2023
  • Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati), 19,0km, in executie, castigator: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021. 9,5km intre DN1 si A3 deschisi in noiembrie 2023
  • Lotul 3, DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica), 8,6km, in executie. Constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, pret 397.996.117,63 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in martie 2023
  • Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020

Te-ar mai putea interesa și: Taxa de autostradă în România. Când se va introduce și care sunt prioritățile, în opinia ministrului Transporturilor