Asociația Pro Infrastructură a sesizat progresul fizic al primului lot al autostrăzii A7, care a ajuns la 8-10% din lucrări, a informat ziare.com.
Lotul autostrăzii ar trebui să fie gata în aprilie 2024, însă având în vedere procesul de construire, cu siguranță termenul contractual va fi depășit.
„Progresul fizic se învârte în jurul cifrei de 8%, poate spre 10% cu multă indulgenţă. Asta pe un contract semnat în 16.06.2022 cu ordin de începere emis în 22.08.2022 şi o perioadă de execuţie directă (fără proiectare) de 20 de luni. Este cert că termenul contractual, aprilie 2024, va fi depăşit”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.
Conform spuselor sursei citate „asocierea Pizzarotti-Retter va trebui să aibă un ritm mediu lunar de ~7%, adică de vreo 7 ori viteza de execuţie de până acum”, pentru a fi respectat termenul.
„Un vis. Şantierul încă are petice unde cresc cereale şi bălării, terasamentele rareori depăşesc cu un metru terenul natural şi aproape că nu găseşti poduri şi pasaje care să fi ieşit din pământ (…) Este ruşinos că la marea descărcare arheologică de lângă Mizil se mişcau mai mulţi arheologi decât utilajele constructorilor pe tot lotul”, au mai transmis specialiştii asociaţiei.
Alte articole: Sorin Grindeanu, despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Ploiești – Buzău: ”Lotul 1 a ajuns la 9-10%, iar lotul de mijloc 13-14%”Aceştia consideră că „mobilizarea celor doi antreprenori este total inacceptabilă când orice mică întârziere înseamnă vieţi pierdute pe DN2, cel mai mortal drum din ţară. Sperăm că au încetat dezbaterile sterile cu oficialii CNAIR legate de optimizările la structuri şi că se apucă serios de treabă ca să circulăm în decembrie 2024: ~85% în 20 de luni, 4,25% lunar. Cerem prea mult?!”, a mai transmis organizaţia.