Lucrările la Autostrada Moldovei, A7 Ploiești – Buzău, sunt în plină desfășurare, cu progrese notabile pe primele trei loturi, dar și cu provocări în calea deschiderii circulației la termenele stabilite. Primele două loturi, de la Ploiești la Buzău, sunt în centrul atenției, având termene de finalizare programate pentru octombrie 2024, notează Economedia.
Lotul 1 de pe Autostrada Moldovei, care se întinde de la Ploiești la Mizil pe o lungime de 21 km și este realizat de consorțiul Pizzarotti – Retter, a ajuns la un stadiu fizic de 69% săptămâna trecută. Aici, progresul lunar necesar pentru a respecta termenul este de aproximativ 6,5%, cu unele luni înregistrându-se chiar și 7% progres. Principalul focus este acum pe finalizarea structurilor, inclusiv a podurilor unde grinzile încă nu au fost complet instalate, și pe asfaltarea restului traseului.
Lotul 2, Mizil – Pietroasele, în lungime de 28 km și construit de Coni Trace, a atins și el 68% execuție. Aici, lucrările sunt concentrate pe supratraversări peste autostradă și pe finalizarea asfaltului, împreună cu decopertări pe anumite segmente. În ultima perioadă, antreprenorul bulgar care a primit acest contract de pe Autostrada Moldovei a recuperat din întârzieri, apropiindu-se de ritmul mai avansat al constructorului local CONI.
Lotul 3 de pe Autostrada Moldovei, Pietroasele / Spătaru – Buzău, cu o lungime de 14 km și construit de Asocierea Nurol-Makyol, se află într-o fază incipientă, cu un progres fizic de 5%. Lucrările au început cu decopertarea drumului și lucrări preliminare la structuri. Termenul de finalizare pentru acest lot este stabilit pentru noiembrie 2025, indicând o perioadă mai îndelungată de implementare și finalizare.
Te-ar putea interesa și: Se lucrează intens pe Autostrada Moldovei! Marcel Ciolacu: „Este o premieră pentru România: 12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri”
Autoritățile au estimat inițial deschiderea primelor două loturi de pe Autostrada Moldovei, între Ploiești și Buzău, până la sfârșitul toamnei curente, cuprinzând o distanță totală de 49 km. Cu toate acestea, există îngrijorări privind posibilitatea de a respecta acest termen, având în vedere dificultățile tehnice și de execuție întâmpinate în anumite sectoare. Un alt lot crucial, secțiunea Buzău – Focșani, este în prezent la doar 32% execuție, punând sub semnul întrebării deschiderea întregii autostrăzi până la finalul anului, așa cum a fost promisă de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În concluzie, deși progresele sunt evidente și eforturile sunt vizibile, Autostrada Moldovei se confruntă cu provocări complexe care pot influența calendarul de finalizare. Autoritățile și constructorii depun eforturi pentru a aduce această infrastructură vitală la standardele necesare în cel mai scurt timp posibil, în beneficiul comunităților locale și al dezvoltării regionale pe termen lung.
Citește și: Noi imagini impresionante cu Autostrada Moldovei. Cum evoluează lucrările de pe lotul 2 Bacău-Pașcani