Impresa Pizzarotti, italienii care se ocupă de lucrările pentru lotul 1 Dumbrava-Mizil din porțiunea Ploiești-Buzău de pe A7 Autostrada Moldovei, a demarat un efort susținut pentru finalizarea proiectului în cursul acestui an, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, într-o postare pe Facebook.
În prezent, pe șantierul acestui lot de pe Autostrada Moldovei lucrează 645 de muncitori și sunt utilizate 265 de utilaje și echipamente de construcții. De asemenea, compania a atins un moment semnificativ, instalând deja cea de-a 100-a grindă, a mai transmis oficialul.
Lotul 1 de pe Autostrada Moldovei A7 se întinde între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) și Mizil (DJ 100C), având o lungime totală de 21 de kilometri. Acest tronson reprezintă una dintre primele etape ale unei proiecte masive: construcția primei autostrăzi din România care va fi complet executată, cuprinzând toți cei 320 de kilometri și cele 13 loturi.
După cum a transmis secretarul de stat, pe acest șantier de pe Autostrada Moldovei, antreprenorul este activ în lucrările de construcție atât pentru corpul traseului, cât și pentru cele 15 structuri conexe.
În postarea sa, oficialul a explicat că pe acest șantier de pe Autostrada Moldova a început așternerea stratului de asfalt de bază în zona km 8 și km 11, acoperind ambele căi de rulare. De asemenea, au fost finalizate cu succes lucrările de forare, armare și turnarea totalului de 1180 piloți necesari proiectului.
Pe lângă acestea, se desfășoară activități de profilare a taluzului și acoperire cu pământ vegetal, acolo unde condițiile terenului permit asta. În ceea ce privește nodul rutier de la Dumbrava, care realizează conexiunea între Autostrada București-Ploiești și Autostrada Moldova, au fost înregistrate progrese semnificative.
Situația nodului rutier DN1D este similară, cu devierea deja realizată și lucrările la piloți și fundații finalizate. În plus, lucrările la banchete și la nivelul stratului de formă sunt în plină desfășurare. Producția de grinzi din beton, cu lungimi impresionante de 40 de metri, este în plină activitate, iar lucrările de betonare pentru poduri, pasaje și sisteme de scurgere a apelor pluviale sunt în curs de finalizare.
În același timp, eforturile sunt îndreptate și către pregătirea platformei pentru execuția șanțurilor, iar lucrările de relocare a utilităților publice continuă, cu accent pe rețelele de telecomunicații, alimentare cu apă și electricitate.