Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat astăzi că au fost semnate două noi contracte de mare interes pentru România. Autostrada Moldovei are încă 67 de kilometri promiși de un constructor.
Conform mesajului transmis astăzi de Sorin Grindeanu, încă 67 de km din Autostrada Moldovei au de astăzi constructor! Au fost semnate contractele pentru Tronsoanele 2 și 3 ale secțiunii de autostradă Buzău-Focșani (parte a A7). Contractele au fost semnate cu același constructor român care lucrează deja pe tronsoanele 1 și 4, anunță ministrul Transporturilor.
Ai mai putea citi: A7 prinde contur ! Au fost semnate contractele pentru construcția celor 3 loturi ale autostrăzii Focșani – Bacău
„Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km.
Valoarea contractului: 1,31 miliarde de lei (fără TVA).
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km.
Valoare contractului: 1,46 de miliarde de lei (fără TVA).Construcția ambelor loturi, finanțate prin PNRR, trebuie finalizată în 26 de luni și include:
– 12 poduri dintre care, Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 (791 m)
– 18 poduri și un pasaj, din care Podul peste DJ 205R și pârâul Râmna (380 m)”, anunță Sorin Grindeanu.
În prezent, din cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești-Pașcani (finanțată prin PNRR) 9 au contracte semnate. Celelalte 4 contracte au constructori desemnați încă din 2022, dar rezultatele procedurilor de achiziție publică au fost contestate.
Amintim că Autostrada A7, denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este o autostradă aflată în construcție în România de ani întregi, iar actuala coaliție de guvernare „se luptă” pentru a da contur acestui drum extrem de necesar.
Așa cum am anunțat și anterior, drumul rapid cu numărul 7 ar urma să înceapă la Buzău din șoseaua Muntenia Expres, și să ducă spre nord la Focșani și Bacău, apoi mai departe în zona Roman–Pașcani (unde urmează să aibă un nod de legătură cu o altă autostradă aflată în plan, Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași) și apoi spre nord la Suceava și la granița cu Ucraina; porțiunea dintre granița cu Ucraina și Pașcani urmează să fie realizată ca drum expres; cea între Pașcani și Bacău — ca autostradă, iar porțiunea de la Bacău la Buzău va fi realizată ca drumul expres Ploiești-Bacău, împreună cu porțiunea Ploiești–Buzău din drumul rapid 5.
Mai poți citi și: Pași istorici pentru una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România. Încă o secțiune din Autostrada Moldovei (A7) are constructor desemnat