- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada Ploiești – Brașov bate pasul pe loc. Licitația pentru execuția unui lot de 5 kilometri va fi lansată anul viitor. Studiul de fezabilitate este de abia 15%

06 Nov, 19:30 • Alexe Raluca
Licitația pentru construirea lotului Cristian – Codlea de pe Autostrada A3 Ploiești – Brașov va fi lansată la începutul anului 2024. Momentul a tot fost întârziat, mai ales că termenul promis pentru lansarea licitației pe lotul de 5 kilometri a fost sfârșitul anului 2023.
Autostrada Ploiești – Brașov bate pasul pe loc. Licitația pentru execuția unui lot de 5 kilometri va fi lansată anul viitor. Studiul de fezabilitate este de abia 15%

Licitația pentru construirea lotului Cristian – Codlea de pe Autostrada A3 Ploiești – Brașov va fi lansată la începutul anului 2024, imediat după ce proiectantul Consitrans predă documentația tehnică, a anunțat luni, pe șantierul Centurii Comarnic, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Citește și: O nouă variantă de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov. CNAIR anunță că viteza maximă admisă este de 80 kilometri pe oră pentru reducerea costurilor

Autostrada Ploiești – Brașov bate pasul pe loc

Recent, directorul adjunct al Consitrans, Petre Ene, a declarat că studiul de fezabilitate pe întregul proiect A3 Ploiești – Brașov este de doar 15%, iar întârzierea este cauzată de alegerea traseului și a variantelor tehnice. Potrivit Marianei Ioniță, secretar general în Ministerul Transporturilor, se estimează că lucrările vor începe în 2026-2027.

„Ne ținem de target, ne ținem de țintă. Am spus că până la sfârșitul anului vom recepționa SF-ul (Studiul de Fezabilitate) și PT (Proiectul Tehnic) pentru începutul de autostradă, pe partea de Brașov (n.r. județul) și vom scoate la licitație imediat după Cristian – Codlea ceea ce înseamnă primul tronson care va fi scos în această perioadă, odată cu predarea SF-ului și a proiectului tehnic. Cei de la CNAIR sunt în această fază, de recepționare, deci imediat după vor fi scoase la licitație”, afirma Sorin Grindeanu.

Contractul pentru proiectarea la cheie a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și are termen de 30 de luni pentru studiul de fezabilitate și 6 luni pentru proiect tehnic. Practic, studiul de fezabilitate trebuia predat în septembrie, iar ordinul de proiectare în martie 2021. Tronsonul de doar cinci kilometri va face legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș și Centura Râșnov.

Km 0+000 al autostrăzii se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, terminându-se la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuă printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada. La Km 59+000, după ieșirea din tunelul Posada, urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante, respectiv poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal. La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă Râșnov – Cristian dat în exploatare.

Citește și: Când va fi gata Autostrada Ploiești-Brașov? „Dacă adăugăm proverbialele întârzieri, ne îndreptăm spre 2040”

Urmărește Daily Business pe Google News