- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada Sebeș-Turda se dezintegrează! Când se va redeschide tronsonul „rupt și fisurat”. „Nu este normal ca un constructor să livreze o lucrare cu asemenea probleme”

07 May, 15:37 • Constantin Cristina
Tronsonul „rupt și fisurat” din A10 Sebeș-Turda a fost închis la finele lunii ianuarie, după ce o bucată din drum s-a dezintegrat. După mai multe expertize, constructorul va da verdictul când se va redeschide din nou autostrada.
Autostrada Sebeș-Turda se dezintegrează! Când se va redeschide tronsonul „rupt și fisurat”. „Nu este normal ca un constructor să livreze o lucrare cu asemenea probleme”

Un tronson din A10 Sebeș-Turda a fost închis, după ce s-a constatat că o bucată din drum s-a rupt în urma unei alunecări de teren, în zona Alba Iulia Nord, a informat News.ro.

Citește și: Stadiul lucrărilor la autostrada A0. Două loturi din cea mai nouă șosea de mare viteză ar putea fi puse în circulație chiar din acest an

Autostrada Sebeș-Turda se dezintegrează

Porțiunea de drum se va pune din nou în aplicare de la 15 mai, însă mai întâi constructorul va efectuat din nou o nouă expertiză, deoarece este posibil în momentul alunecării inițiale care s-a produs, în apropiere să fi apărut alte probleme, mai exact fisuri în dealul pe care a fost construit drumul de mare viteză.

Autostrada Sebeș-Turda
Autostrada Sebeș-Turda

Lucrarea tronsonului afectat de alunecări este în garanție și a fost proiectată și executată de către firma italiană Pizzarotti. În aceste condiţii, constructorul care a realizat lucrarea, compania italiană Pizzarotti, va realiza o nouă expertiză, a declarat pentru News.ro purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.

Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, numit „Valea plângerii”

Mai mult, lotul 2 din Autostrada A7 Pitești-Buzău, supranumit și „Valea plângerii” a rămas tot un șantier încă de la începutul lucrărilor. Lotul este plin de gropi, situri și bâlbe de proiectare. Asociația Pro Infrastructură a prezentat duminică, 30 aprilie, mai multe imagini cu stadiul lucrărilor pe lotul din autostradă, care a rămas în același stadiu cum era inițial.

„Valea plângerii pe Autostrada A7 Ploieşti-Buzău lot 2. Vineri, 28.04.2023, am filmat din dronă întreg tronsonul dintre Spătaru (în apropiere de Buzău) şi Mizil. „Şantierul” este aproape încremenit între lanurile de rapiţă şi cereale. Într-adevăr, antreprenorii sunt blocaţi de probleme diverse, de la gropile de împrumut cu materiale care nu pot fi folosite, la siturile arheologice încă deschise şi până la bâlbele şi greşelile din proiectul tehnic livrat de Consitrans.

Peste toate este presărată din belşug lentoarea proverbială a oficialilor CNAIR în a-şi asuma orice fel de răspundere tehnică ori birocratică.Dar dincolo de scuze, lotul arată deplorabil şi din cauza celor doi constructori care nu reuşesc să pună în teren nici măcar frontul de lucru pe care îl au la dispoziţie. Mai aveam puţin şi luam nişte lopeţi să dăm o mână de ajutor!”, a scris Asociația.

Alte articole: VIDEO| Lotul 2 din Autostrada Ploiești-Buzău, numit „Valea plângerii”. Problemele rămân veșnice pentru șantier. Iată acuzațiile aduse constructorilor