Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că Proiectul Tehnic pentru lotul 3 de pe autostrada A1 Sibiu-Pitești nu a fost depus la termenul stabilit, adică pe 15 aprilie, dar va fi trimis către CNAIR până la sfârșitul lunii, arată Economedia.
Constructorul WeBuild ar fi trebuit să predea CNAIR Proiectul Tehnic pentru Autorizația de Construire (PAC) a lotului Cornetu-Tigven de pe autostrada Sibiu-Pitești, care se întinde pe o distanță de 37 de kilometri, pe 15 aprilie. În ceea ce privește lotul 2 Boița-Cornetu (30 km.), Asocierea Mapa-Cengiz (din Turcia) a obținut Autorizația pentru primul kilometru, care include viaductul de 650 de metri de la Boița.
Te-ar putea interesa și: Se dă startul lucrărilor pe lotul 2 de pe Autostrada Sibiu-Pitești. Organizarea de șantier pentru construirea viaductului de la Boița a început
Ionel Scrioșteanu a oferit noi detalii despre stadiul lucrărilor pe secțiunea 3 de pe autostrada Sibiu-Pitești și a explicat faptul căcă forarea piloților de probă a început, aceștia fiind esențiali pentru testarea în condițiile geotehnice specifice ale zonei. De asemenea, activitățile de cercetare arheologică și de defrișare sunt în curs de desfășurare, iar proiectul pentru Autorizația de Construire este aproape finalizat.
În paralel, explică oficialul, se desfășoară lucrări de amenajare a șantierului în comuna Cepari, precum și execuția punctului de lucru Racovița, cu scopul de a asigura o organizare eficientă și mobilizare corespunzătoare, asemănătoare cu cea de pe alte secțiuni de pe autostrada Sibiu-Pitești unde lucrările sunt în avans față de grafic.
Pentru lotul 3 de pe autostrada Sibiu-Pitești, contractul semnat stabilește un termen de execuție de 45 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor. Lucrările prevăd construcția a 37,40 km de autostradă, 96 de poduri și viaducte, precum și un tunel cu o lungime de 1,7 km, ce va fi cel mai lung din România.
În plus, după cum explică secretarul de stat, se va construi un ecoduct în zona localității Călinești, traversând râul Olt, calea ferată și DN7, iar două noduri rutiere vor fi ridicate la Cornetu și Rudeni. Contractul pentru această secțiune din autostrada Sibiu-Piteștimai presupune și amenajarea a două spații de servicii și a unui Centru de Întreținere și Coordonare, asigurând gestionarea eficientă și întreținerea durabilă a infrastructurii.