Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a încheiat un parteneriat cu Administrația Națională a Penitenciarelor, în vederea acordării posibilității deținuților încarcerați în regim semi-deschis să poată lucra pe viitoarele șantiere de autostrăzi și drumuri expres.
Vor fi implicați numai deținuții care doresc să muncească și aleg munca pe șantierele de construcție a autostrăzilor și drumurilor expres, activitate pe care o pot continua și după eliberare, fiind multe cazurile în care foștii deținuți rămân la angajatorul la care au lucrat din penitenciar.
,,A fost o discuție cu Administrația Penitenciarelor pentru a include deținuți în proiectele de drumuri. Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț a fost primul proiect în care am inclus această posibilitate, urmând ca antreprenorul care își asumă să folosească forța de muncă a celor din penitenciare să primească și un punctaj.
Citește și : Program Metrorex de Crăciun și Revelion. Cum va circula metroul bucureștean de Sărbători
Știam că au mai fost șantiere unde s-au folosit deținuți, unul dintre acestea fiind modernizarea DN 29 D Botoșani-Ștefănești, și așa ajutăm la reintegrarea în societate a acestora. De asemenea, știm că este și un deficit de forță de muncă pe șantiere. Însă, nu peste tot este posibil să ne asigure forța de muncă Administrația Penitenciarelor, dar pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț este primul proiect de la care am primit răspuns pozitiv din partea Administrației Penitenciarelor.
Am prevăzut în documentație, iar dacă Agenția Națională pentru Achiziții Publice – ANAP va valida, acesta va fi primul contract. Personalul de la Administrația Penitenciarelor va răspunde de transportul pe șantier și pază. Vor primi zile de libertate, li se scade din pedeapsă și vor primi și bani.
Citește și : Noua metodă prin care escrocii fură banii românilor ce folosesc carduri. Cum era să o pățească un internaut
Nu-i obligă nimeni, vor veni doar cei care vor, iar după eliberare pot fi angajați de constructori dacă fac treabă. Este vorba doar de deținuții în regim semi-deschis”, a explicat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu, într-un interviu pentru B1 TV.
CNIR a inclus la licitația pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț un punctaj de 6% pentru creșterea incluziunii sociale. Se acordă un punctaj suplimentar de 3% pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, precum și altul de 3%, pentru a stabili totalul de 6%, antreprenorului care încadrează și califică la locul de muncă persoane private de libertate.