Lucrările pe primii kilometri ai Lotului 3 Afumați – Pantelimon de la Autostrada A 0 București Nord avansează, a anunțat Cristian Pistol, șeful CNAIR. Instituția a semnat în luna martie 2024 contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii București Nord cu Constructorul chinez China Civil Engineeering (CCECC).
„În doar 3 luni constructorul China Civil Engineeering a ajuns la un stadiu fizic de 9% pe întregul șantier, iar la nodul rutier cu DN2 este la un stadiu fizic de 17%. Deși termenul contractual pentru finalizarea întregului lot (8,6 km) este anul 2025, am stabilit să insiste anul acesta pe sectorul de 2,3 km care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2.
În acest moment antreprenorul este mobilizat în teren cu 80 de muncitori și 30 de utilaje și lucrează la: terasamente și piloți; umpluturi la bretele; podețe; piloții pasajului de pe DN2; stabilizare cu lianți hidraulici pe întreg lot”, precizează Cristian Pistol.
Pistol a mai explicat că la sfârșitul acestui an, CNAIR are mari șanse să dea în circulație inclusiv cei 9 km din cei 19 km ai lotului 2 Corbeanca – Afumați „finalizați încă de anul trecut, dar pe care s-a putut deschide circulația doar parțial în lipsa unui nod rutier de descărcare”.
„Practic, după asigurarea descărcării în DN2, pe semi inelul nordic al A0 se va putea circula pe o lungime de 21 de km, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2. Lotul 3 al A0 Nord este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), pentru suma de 397,99 milioane de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Transport”, mai spune Pistol.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați (DN 2) – Pantelimon (DN 3) a fost încheiat în martie 2023 cu o companie din China. Atribuirea contractului a fost posibilă deoarece procedura de achiziție și selecția câștigătorului au avut loc înainte de intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență din 2021, care interzice participarea firmelor chineze la licitațiile publice ale Statului Român.
Termenul de proiectare este de 12 luni, calculat de la 22 mai 2023, așa cum a explicat Economedia. Cu toate acestea, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat în toamna lui 2023 că a convenit cu firma chineză începerea lucrărilor înainte de termen, pentru a permite deschiderea circulației pe cei 9 kilometri construiți din lotul 2 UMB, care nu sunt încă accesibili.
Pentru cei aproape 9 kilometri din lotul 3, compania chineză CCECC are un termen de execuție de 18 luni, începând de la data emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.