Noile baterii pentru mașinile electrice sunt mult mai ieftine, însă cu mai multă autonomie. Producția de astfel de baterii poate porni o întreagă producție de mașini electrice.
Institutul de Tehnologie din Karlruhe, EAS Batteries și EdgeWave au colaborat și au dus la crearea unui nou tip de baterii pentru mașinile electrice. Bateriile sunt mult mai ieftine, oferă o autonomie mai mare și se încarcă foarte repede.
Citește și: România a fost dată exemplu negativ! Avem mașini electrice, dar fără suficiente spații de încărcare
”Acesta ar putea fi punctul de plecare atât pentru mașini electrice mai ieftine în următorii ani, cât și pentru o autonomie care să le scoată din sfera mașinilor de oraș datorită autonomiei extinse ce ar permite călătoriile lungi fără griji”, se arată într-o analiză publicată de evplugchargers.com.
Stellantis, compania-mamă a PSA și FCA a hotărât să utilizeze noile baterii pentru a putea să se poziționeze competitiv în producția de mașini electrice. Stellantis este un producător franco-italian-american de automobile cu sediul central în Amsterdam, rezultat din fuziunea producătorilor PSA și FCA din anul 2020. Include în portofoliu, printre altele, Jeep, Citroen, Fiat, Opel și Peugeot.
„Ingredientul secret” care a dus la o funcționare mai bună a bateriilor a fost introducerea de celule LFP în structura electrozilor laser. LFP înseamnă litiu-fier-fosfat și este cel mai sigur tip de baterii li-ion.
Noul proiect susținut financiar de Departamentul Federal de Educație și Cercetare al SUA este High-E-Life, realizat prin fondul special „Climă și transformare”, în valoare de 1,3 milioane de euro. Investiția pentru prezentul proiect este de 2,1 milioane de euro.
Perforațiile din materialul activ al electrozilor va permite migrației ionilor să aibă o cale mai scurtă și, prin urmare, să accelereze încărcarea și descărcarea unei celule litiu-ion. Dezvoltatorii numesc acest lucru „autostrăzi ionice”, care pot crește viteza de încărcare a bateriilor litiu-ion de până la trei ori. Tehnologia laser modernă este folosită pentru structurarea electrozilor, folosind lasere cu impuls ultrascurt care sunt capabile să îndepărteze masa activă sensibilă cu precizie milimetrică și fără a afecta celelalte straturi. Concluzia acestui experiment este că pot fabrica în continuare baterii mai ieftine bazate pe celulele LFP, însă cu o autonomie mai mare.
Mai multe companii lucrează în prezent la noi compoziții chimice și noi tipuri de celule pentru baterii cu performanțe mai bune. Comparativ cu celulele NCM (nichel-mangan-cobalt oxid de litiu) și NCA (nichel-cobalt-oxid de aluminiu), celulele LFP fac posibilă producerea de baterii ieftine pentru mașinile electrice. Deși acest tip de baterii au avantajul unei durate de viață mai lungi, până acum densitatea energetică a fost punctul lor slab. Tocmai din acest motiv noua cercetare pare să aibă rezultate promițătoare, mai arată sursa citată.
Alte articole: A apărut clasamentul celor mai bine vândute mașini electrice. Dacia Spring se află pe locul 7 la nivel european