- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Biserica Ortodoxă Română, o afacere de succes. Topul celor mai profitabile mitropolii din țară

16 Apr, 20:40 • Cornel Ghimeșan
Patriarhul Daniel a reușit să facă din Biserica Ortodoxă Română o afacere profitabilă. BOR rulează anual milioane de euro, scrie Fanatik, care a aflat care sunt ierarhii care contribuie cel mai mult la bugetul bisericii.
Biserica Ortodoxă Română, o afacere de succes. Topul celor mai profitabile mitropolii din țară

Biserica Ortodoxă Română, o afacere de succes. Patriarhul Daniel, șeful Bisericii Ortodoxe Române, conduce mitropolia cea mai profitabilă din țară. Este vorba despre Mitropolia Munteniei și Dobrogei. Această mitropolie a raportat un profit brut de 15,5 milioane de euro pentru 2021. Aproape o treime din această sumă a fost realizată de Arhiepiscopia Buzăului și Vrancei, condusă de părintele Ciprian Spiridon (4,5 milioane lei), scrie Fanatik.ro.

Citește și: Biserica se adaptează vremurilor şi vine cu o idee inovativă: cutia milei cu POS contactless. Enoriaşii pot lăsa 5, 10 sau 50 de lei cu cardul

Cu toate acestea, un profit modest a fost raportat de Arhiepiscopia Bucureștilor, ”fieful” lui ÎPS Daniel (1,7 milioane lei), abia a cincea eparhie în mitropolia din care face parte.

Nici Arhiepscopia Tomisului, condusă de ÎPS Teodosie, nu a fost prea profitabilă, doar aproximativ 150.000 de lei, printre cele mai slabe din întreaga țară.

Citește și: Cât costă să faci nuntă, botez sau înmormântare la biserică

Rezultate financiare foarte bune a avut în schimb Arhiepiscopia Timișoarei, condusă de Mitropolitul Ioan Selejan (3,69 milioane lei) și cea a Romanului și Bacăului, condusă de ÎPS Ioachim (2,85 milioane lei).

Cea mai puțin profitabilă eparhie este Episcopia Caransebeșului (PS Lucian), cu 11.500 de lei, mai scrie sursa citată.

La coada clasamentului se află Arhiepiscopia Clujului, Maramureșului și Sălajului, cu 2,1 milioane lei, profit.

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult