Black Friday 2023 nu este doar despre reduceri doar la haine, încălțăminte sau electrocasnice. Agențiile de turism își scot la înaintare cele mai bune oferte pentru vacanțe. Se anunţă reduceri considerabile pentru că prețul la care se aplică este cel de early booking. Și magazinele online pregătesc pachete turistice cu reduceri de peste 50%, iar cele mai căutate sunt vacanțele în România.
Corina Radu iubește să călătorească, iar în fiecare an în această perioadă caută cele mai bune oferte. Fie ca este vorba de bilete de avion, cazare sau chiar un pachet turistic, spune că reducerile de Black Friday sunt oportune pentru astfel de achiziții.
”Pentru un călător avid orice ocazie de a economisi bani pe partea asta de planificare înseamnă bani pe care îi poate folosi ulterior în călatorie, cevun bun de mancare, poate ceva interesant de văzut, un souvenir ceva mai deosebit.”, a spus Cristina.
Black Friday 2023. Reprezentanții agentiilor de turism
spun ca reducerile din aceasta perioada sunt cele mai semnificative din an. Mai mult, cei care vâneaza ofertele, trebuie să ia o decizie rapid. În caz contrar, riscă să piardă rezervarea.
”Sunt cele mai mari reduceri din an pentru litoralul românesc, e un moment bun pentru a face o rezervare pentru ca practic e în plină derulare acel program de înscrieri timpurii, iar la discounturile care există în acest program se acordă niște extra discounturi create special pentru Black Friday”, a spus Raluca Hatmanu – director marketing agenție de turism, potrivit Euronews.ro
Și platformele online scot la vânzare oferte de vacanță. Anul trecut cererea a fost atât de mare, încât anul acesta au dublat oferta ca să acopere cererea.
”În momentul de față, în oferta noastră sunt peste 39.000 de nopți de cazare în România. Atât la mare, cât și la munte, în toate zonele țării cu până la 60% reducere.”, a adăugat Irina Pencea – general manager magazine online.
Cu ocazia evenimentului Black Friday 2023, agenţia de turism Eturia anunţă o perioadă de reduceri pentru pachetele turistice din portofoliu, în intervalul 12-22 noiembrie.
„În perioada promoţională de zece zile ofertele se vor schimba periodic. Cei care ne urmăresc constant vor avea ocazia să profite de reducerile semnificative pentru un număr limitat de locuri pentru pachetele de vacanţă din promoţie.
Black Friday 2023. În ofertă vor fi incluse atât sejururi la plajă, cât şi circuite de grup cu însoţitor, circuite share a trip (în care cheltuielile legate de transport şi servicii locale se împart între membrii unui grup restrâns) sau vacanţe exotice de revelion si de Paşte. Pachetele vor avea reduceri de până la 600 de euro/pachet/persoană. Printre destinaţiile din oferta agenţiei se numără: Republica Dominicană, Maldive, Kenya, Mauritius, Dubai, Seychelles, Zanzibar, Mexic, Las Vegas, New York, Jamaica, Sri-Lanka, Cuba şi Costa Rica.
„Reducerile Black Friday de până la 600 euro/pachet sunt posibile datorită tarifelor speciale negociate cu partenerii locali. Eturia are contracte directe cu peste 500 de hoteluri din destinaţii exotice din întreaga lume. Ofertele includ doar acele hoteluri care au raportul optim calitate/preţ şi flexibilitatea de a modifica perioada de călătorie, pentru a evita orice neplăcere ce ar putea apărea ca urmare a unui eveniment neprevăzut”, spune Ana Maria Gherasim, sales manager Eturia.
De asemenea, de Black Friday vacante 2023 vei putea achiziționa la un preț foarte bun și sejururi pentru anul viitor. Pregătește-te să prinzi cele mai bune oferte la vacanțe în Brașov, Poiana Brașov, Sinaia, Vatra Dornei, Râmnicu Vâlcea, Băile Herculane, Cluj Napoca sau Oradea. Poți avea reduceri chiar de până la 200 de euro la vacanțele în țară cu preț mediu.
Totuși, cele mai multe oferte de vacanță în țară de Black Friday 2023 vor fi pentru litoral. În acest an, oficial, Black Friday este vineri pe 10 noiembrie, însă multe dintre companii și-au extins perioada de reduceri chiar și până la o lună.
Studiu Black Friday 2023: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la posibilele fraude
Toți consumatorii, printre care și iubitorii muzicii, au multe surprize pregătite de comercianți și organizatorii de evenimente, în perioada următoare. Dar dorința de a găsi cea mai bună ofertă îi face mai puțin atenți la detalii. Mai ales în perioadele cu oferte și promoții, cum este Black Friday, fraudatorii se folosesc de diverse stratageme pentru a păcăli consumatorii.
Revolut, banca digitală cu peste 3 milioane de clienți în România și 35 de milioane la nivel global, îi sfătuiește pe căutătorii de promoții și discounturi avantajoase de Black Friday să fie atenți la ceea ce cumpără, mai ales în cazul experiențelor muzicale, dacă au ratat campaniile de vânzări ale organizatorilor sau platformelor oficiale de vânzare de bilete.
Black Friday 2023: Opt din zece români au banii pregătiți pentru a face achiziții de BF. Cel puțin 53% dintre români declară că au o strategie de cumpărături de Black Friday, iar cei mai mulți, 23%, au pregătit între 1.000-2.500 de lei pentru achizițiile făcute cu această ocazie, arată un studiu Revolut și Dynata, realizat în septembrie 2023.
Ce planuri au românii de Black Friday (10-11 noiembrie 2023)?
Opt din zece români au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday 2023, la fel ca anul trecut. Doar 9% dintre respondenți sunt categoric împotriva achizițiilor cu această ocazie. Cei mai mulți români (53%) intenționează să facă achiziții de Black Friday și au chiar o strategie de cumpărături cu această ocazie, ceea ce reduce riscul de a returna produsele cumpărate. Aproape două treimi dintre ei (69%) spun că achiziționează exclusiv obiecte utile. 11% declară că profită de campaniile de Black Friday pentru a-și face mici plăceri, iar 7% își pregătesc cadourile de Crăciun, sperând că astfel vor și economisi ceva bani.
În timp ce un român din 10 spune că nu face deloc cumpărături de Black Friday, 4 din 10 (39%) sunt dispuși să se trezească și cu noaptea în cap numai să prindă la prima oră a zilei ofertele pe care le vânează de mai mult timp. 43% își sacrifică din timpul personal și stau lipiți de laptopuri doar pentru ofertele care oferă discounturi importante, în timp ce 5% sunt interesați de promoțiile de Black Friday, dacă astfel pot face o afacere bună din revânzarea produselor cumpărate cu reduceri importante.
Femeile sunt mai puțin interesate de Black Friday 2023 decât bărbații (10% vs 5% respondenți care declară că nu vor cumpăra nimic cu această ocazie). La fel și seniorii de peste 65 de ani (11%) și rezidenții din centrul țării (11%). În privința bugetelor alocate acestui eveniment comercial, bărbații pregătesc între 1.000-2.500 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, femeile între 250-500 de lei, segmentele de vârstă 18-24 de ani (26%) și 44-54 de ani pregătesc între 250-500 de lei, respondenții între 25-44 de ani (26%) și cei peste 55 de ani (23%) mai degrabă 1.000-2.500 de lei.
Bucureștenii pregătesc cele mai generoase bugete, de peste 2.500 de lei (19%), în timp ce românii din vestul țării sunt cei mai reținuți în a cheltui de Black Friday (13% mai puțin de 250 de lei).
Anul trecut, de Black Friday, clienții din România au făcut achiziții de aproape 44 de milioane de euro de Black Friday (11-13 noiembrie 2022), cu Revolut, iar suma medie cheltuită de un utilizator român a fost de aproximativ 84 euro. Segmentul de vârstă cu cea mai mare valoare a achizițiilor de Black Friday a fost 25-34 de ani, cu peste 16,7 milioane de euro. Cea mai mare valoare medie a achizițiilor/ utilizator a fost înregistrată în segmentul 35-44 de ani (103 euro/ client). În top 5 comercianți, după volumele plăților efectuate cu Revolut, au figurat: Emag, Altex, Carrefour, Tazz, Dedeman.
Black Friday 2023: În iureșul cumpărăturilor, tentativele de fraudă se înmulțesc
Totuși, evenimentele comerciale de tipul Black Friday 2023, care pun accent pe e-commerce, vin și cu provocări în privința prevenirii comportamentelor iresponsabile și a șarlataniilor. Revolut studiază fenomenul fraudelor și scam-urilor și a constatat o creștere a acestuia, de la un an la altul. De exemplu, în perioada post-pandemică, a fost remarcată o creștere a scam-urilor care implică false oferte la bilete la festivaluri de muzică sau concerte.
În perioada mai-septembrie 2023, numărul scamurilor cu bilete de concert a crescut cu 220% față de aceeași perioadă a anului anterior. În România, anul 2024 se anunță plin de oferte tentante pentru iubitorii de muzică și pentru fanii unor mari artiști internaționali, iar riscul de a înregistra tentative de fraudă cu bilete la aceste evenimente se amplifică.
Potrivit UK Finance, doar în prima jumătate a anului 2022, infractorii au deturnat prin scamuri peste 609,8 milioane de lire sterline*. Potrivit unui alt studiu global, realizat de PwC la nivelul anului 2022, scam-urile au generat pierderi de peste 42 miliarde de dolari, inclusiv problemele de imagine și reputație aduse brandurilor care au fost folosite în fraudarea consumatorilor.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare.
Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
În general, Revolut a înregistrat o reducere semnificativă a înșelătoriilor la adresa clienților datorită detectării optimizate a fraudelor. Banca digitală derulează campanii de educare a consumatorilor cu privire la conștientizarea fraudelor și oferă instrumente precum cardurile virtuale de unică folosință și extensia Chrome shopper pentru a face cumpărături online în siguranță.
De exemplu, în primele nouă luni ale anului, clienții români ai Revolut au folosit peste 7,6 milioane de carduri virtuale de unică folosință, cu 115% mai mult decât în primele nouă luni ale anului 2022. Pentru utilizatorii care doresc să profite de ofertele din sezonul de cumpărături, super-aplicația financiară Revolut vine cu o recomandare – să-și instaleze extensia Revolut Shopper Chrome.
Aceasta aplică automat orice discount sau cashback practicat de partenerii comerciali și le dă clienților posibilitatea de finaliza comanda prin utilizarea cardurilor virtuale de unică folosință, actualizate automat la fiecare achiziție. Astfel, datele reale ale deținătorului cardului nu pot fi identificate sau urmărite.
Mai mult, pentru cumpărătorii de pe platformele comercianților care au integrat soluția de check-out Revolut Pay, plata este mult mai simplu de realizat, fără bătăi de cap. Revolut Pay are și elemente de securitate integrate care îi vor ajuta pe clienți să își protejeze fondurile atunci când fac cumpărături online, dar scade și rata de abandon a coșurilor de cumpărături, un avantaj pentru site-urile de e-commerce.
În egală măsură, Revolut pune accent pe educarea clienților și în acest scop a inclus în aplicație cinci lecții de prevenire a fraudelor, care îi învață pe utilizatori cum să recunoască scamurile, fraudele de achiziții, fraudele de investiții, cele de uzurpare a identității și fraudele cu preluarea contului. Acestea au fost dezvoltate intern de experții Revolut în fraudă și acoperă cele mai răspândite tipuri de scamuri legate de serviciile de digital banking. Clienții pot testa apoi ceea ce au învățat, completând un test de verificare a cunoștințelor. Cursul este gratuit și poate fi accesat în aplicația Revolut, accesând Căutare > Învață.
Iată și sfaturile expertului Revolut cu privire la un comportament responsabil de Black Friday:
Ce e de făcut dacă un consumator este, totuși, victima unei fraude legate de serviciile de digital banking: