În acest context, nu se face referire doar la perioada Black Friday, ci la orice altă perioadă în care ofertele sunt evidențiate cât mai mult. Astfel, orice cumpărător trebuie să aibă grijă și să se informeze extrem de bine atunci când vine vorba de achiziția unui produs aflat la ofertă. Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a declarat că românii trebuie să acorde foarte multă atenție asupra detaliilor conferite de produs și de site.
„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioada, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preturi, cum este Black Friday.
De asemenea, recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice. Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday 2023, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi daca acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră.”, a declarat Paul Anghel prin intermediul paginii sale de Facebook, potrivit Digi24.
Mai mult decât atât, acesta a făcut adăugiri cu privire la siguranța achizițiilor. Acesta a precizat că acestea pot fi efectuate în deplină siguranță, însă în perioada Black Friday, este necesar ca unele condiții să fie îndeplinite: o lista cu produsele pe care clienţii doresc să le cumpere şi cu preturile actuale ale acestora.
„Astfel veţi fi informat cu privire la reducerile de preturi; verificaţi stocul existent; verificaţi preţul afişat şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA); Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare.
În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul; dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul raspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii vânzătorului.”, a adăugat Paul Anghel, potrivit sursei citate.
Citește mai multe despre: Ministrul Agriculturii prezintă imagini cu ofertele din magazine: „Au scăzut prețurile și deja ne gândim la sărbătorile de iarnă”
De asemenea, Paul Anghel a explicat că este foarte important ca un comerciant să își informeze consumatorii corect, urmărind multiple informații referitoare produsului.
datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronica, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscala etc);
caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse;
cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
modalităţile de plată şi de livrare;
perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
funcţionalitatea, compatibilitatea şi interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conţinutului digital şi a serviciilor digitale;
existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
„Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.
Pentru siguranţa contului dumneavoastră, când doriţi să achizitionaţi online cu plata prin card bancar, căutaţi «https» în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiţi orice corespondenţă care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru.”, a concluzionat Paul Anghel, potrivit sursei citate.
Citește mai multe despre: Vești noi de la Metrorex. A fost anulată licitația pentru legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, din lipsă de oferte