În ultimii ani, „Black Friday” a devenit o tocăniță tradițională, aceasta fiind preluatp de peste oean, însă similarități nu prea mai există. Sloganul de anul acesta în România este „Perioada cu cele mai multe reduceri din an”, un slogan ce reprezintî un tabou perfect al ofertelor, întrucât, înainte era „Perioada cu cele mai mari reduceri din an”. Acesta reflectă, de fapt, faptul că scopul magazinelor scuză mijloacele, mai ales că foarte mulți români s-au lăsat păcăliți de această perioadă „aglomerată” de oferte.
Te-ar putea interesa și: eMAG anunță cele mai mari oferte la Black Friday. iPhone 13 la 2000 de lei, televizoare la maxim 700 de lei și alte oferte unice. Lista prețurilor
Românii care intenționează să profite de această perioadă a ofertelor nu mai sunt atât de mulți, întrucât inflația șîși spune cuvântul. Ponderea acestora a început să scadă cu 5% faţă de 2022, până la 57%, de la 62%. Astfel, şase din zece români intenţionează să facă achiziţii de „Black Friday” în 2023, în scădere comparativ cu anul anterior. Opt din zece consumatori au un buget dedicat, faţă de doar 20% anul trecut.
Datele studiul efectuat de către MKOR, arată că cei mai interesați de reduceri sunt persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinți cu copii minori și cei fără copii. De asemenea, în anul 2023, interesul cel mai mare îl reprezintă partea de fashiom, față de anul 2022, când vânzările nu excelau.
Din punct de vedere al fondului climatului economic incert, cei mai mulți dintre români care intenţionează să profite de reducerile de „Black Friday” şi-au făcut deja un buget orientativ şi un român din cinci mai merge la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, faţă de 4 din 5, în 2022.
Şi în acest an, electronicele şi electrocasnicele se află în topul preferinţelor, deşi interesul a scăzut cu 7%, de la un la altul, la fel şi apetenţa pentru produsele IT&C, de la 34% la 27%. În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte încălţăminte, accesorii etc.) câştigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Iar interesul este chiar mai mare pentru Gen Z (64%) şi femei (58%), potrivit știripesurse.
Ofertele „Black Friday”, deși acestea ar trebui să fie în ultima vineri din luna noiembrie, acestea încep de la finele lunii octombrie. Astfel, sunt retaileri precum Altex, Media Galaxy, Flanco sau evoMag care au optat să-şi promoveze ofertele irezistibile, spun ei, fie „în valuri”, fie conjuctural sau în modul permanent.
Varianta originală a „Black Friday” din SUA are loc în fiecare an, într-o singură zi (vineri), care urmează Zilei Recunoştinţei. În 2023, ziua ofertelor peste Ocean este organizată pe 24 noiembrie şi deschide sezonul cumpărăturilor de Crăciun.
Emag este retailerul care dă startul acestei „sărbători” și a anunțat că evenimentul din acest an al reducerilor se va întâmpla pe 10 noiembrie, când numărul de oferte puse „la bătaie” este de trei milioane, dintre care două milioane la cel mai bun preţ vor lua cu asalt coşurile virtuale ale clienţilor.
Astfel, vineri, 10 noiembrie, în ofertă se vor regăsi: telefon mobil Apple iPhone 13, 128GB, 5G, Midnight – la preţul de 2.799,99 lei (reducere de 22%, de la 3.599,99 lei); consola PlayStation 5, cu disc, 1.999,99 lei (reducere 25%, de la 2.699,99 lei); televizor LED Samsung 65AU7092, 163 cm, Smart, 4K Ultra HD, 1.999 lei (reducere 500 lei, de la 2499.99 lei); laptop Lenovo V15 G4 AMN – la 999 lei (reducere 28%, de la 1.399,99 lei); aspirator vertical Dyson V8 Absolute, la 1.399,99 lei (reducere 21% de la 1.779,99 lei); maşină de spălat rufe Samsung, 7 kg, 1400 RPM, Clasa B, Steam, 1.199 lei (reducere 31%, de la 1.749,99 lei).
De asemenea, clienţii eMag mai pot găsi în portofoliu de oferte următoarele produse speciale: 130 de modele auto-moto, precum Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Ford, Nissan, Volvo, Jeep, Maserati, Volkswagen; case şi apartamente la mare şi în ţară; peste 5.000 de vouchere de avion cu reducere de până la 50%; până la 50% reducere la pachete de înfrumuseţare (botox, remodelare corporală, epilare definitivă); până la 60% reducere la 39.000 de nopţi de cazare în România; pachet turistic de Revelion în Laponia; pachet turistic în Japonia; peste 10 kg de aur; peste 100 de tone de carne de porc şi mezeluri şi ceasuri şi bijuterii de lux.
Pentru ediţia din anul curent a „Black Friday”, eMag estimează vânzări de 680 de milioane de lei, în creştere cu 36 de milioane de lei faţă de anul trecut.
Pe aceeaşi linie, Freshful by eMag, primul hipermarket 100% online din România, anunţă reduceri de până la 40% pentru o selecţie de peste 250 de produse incluse în campania de „Black Friday” din acest an.
În acest fel, în decursul lunii noiembrie, săptămânal, 60 de produse vor fi la ofertă pe Freshful.ro. Vor fi incluse produse din toate categoriile, precum cele fresh, dar şi congelate sau produse non-alimentare cum sunt cosmeticele sau soluţiile de curăţare.
Bineînțeles, nu se poate uita de FashionDays, care este inclus în aceste oferte. Acesta a deschis sezonul de „Black Friday 2023” începând din dimineaţa zilei de luni, 6 noiembrie, atât în aplicaţia mobilă, cât şi pe platforma online fashiondays.ro, clienţii urmând să beneficieze de reduceri la peste 700 de branduri.
Compania aminteşte un sondaj recent realizat de Kantar care relevă faptul că 26,6% dintre românii care vor să cumpere de „Black Friday” iau în considerare să achiziţioneze articole vestimentare, marcând astfel o creştere semnificativă statistic faţă de anul anterior (+4,2%), când acest procent era de 22,4%. Totodată, încălţămintea rămâne o categorie de interes, cu 12,3% dintre potenţialii cumpărători de „Black Friday” care iau în considerare să achiziţioneze asemenea de produse în timpul evenimentului, faţă de 9,9% anul trecut.
Printre ofertele Fashion Days în „Vinerea Neagră” se află: geacă Trespass la 99,99 lei (reducere de 73,8%), pantofi sport Puma la 189,99 lei (-61,8%), Pantofi Karl Lagerfeld la 529,99 lei (-54,9%), Cizme Guess la 419,99 lei (-50,6%), geacă Nike la 289,99 lei (-39,5%) etc.
Oferta Vodafone EasyTech de Black Friday de anul acesta cuprinde reduceri de până la 50% la smartphone-uri, gadgeturi, produse pentru îngrijirea locuinţei şi de lifestyle, dar şi la servicii fixe şi mobile la abonament şi pe bază de cartelă prepaid. Promoţiile sunt disponibile până pe 12 noiembrie a.c. în magazinul online, în aplicaţia My Vodafone şi în magazinele fizice, dar şi în canalele telesale şi door to door.
Pentru cei care şi-au păstrat bugetul pentru un telefon nou de Black Friday, oferta Vodafone include modele pentru toate buzunarele, cu până la 50% reducere, asigurare pentru ecran şi posibilitatea achiziţionării în până la 36 de rate lunare cu abonament:
Şi zona de turism este cuprinsă în campania „Black Friday”. În acest sens, tur-operatorul DAL Travel a lansat Târgul Online de Turism, pentru vânzările din perioada 7-15 noiembrie, campania de reduceri „Combo Sales”, care va include atât un stand online pentru Târgul de Turism al României – ediţia de toamnă 2023, cât şi unul dedicat „Black Friday”, cu reduceri de până la 150 de euro/persoană.
Topul destinaţiilor promovate cu oferte speciale de „Black Friday”, respectiv la Târgul de Turism Online DAL Travel, este condus de Thailanda, Coreea de Sud, India, Uzbekistan, Indonezia (Bali), Columbia şi China. Unele dintre cele mai căutate circuite şi produse turistice ale iernii se numără Islanda şi Aurora Boreală, dar şi Carnavalul din Malta.
În particular, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, sunt promovate pachete turistice precum Crăciun în Ecuador şi Revelion în Galapagos, Revelion în Panama şi Costa Rica, Revelion în Africa de Sud şi Revelion în Thailanda, Malaysia şi Singapore. Destinaţiile populare ale primăverii sunt circuitele China – Tibet – Nepal – Bhutan, respectiv Croazieră de Paşte în insulele din Grecia. Destinaţiile verii includ Vancouver (Canada) şi croazieră în Alaska, Cinci capitale Baltice şi Rusalii în Franţa (Normandia şi Bretania).
La nivel general, există sute de companii din domeniul comerţului şi serviciilor care vin în întâmpinarea românilor cu oferte tentante, pe această listă aflându-se, printre alţii: Digi, Auchan, Kaufland, Lensa, Notino, Farmacia Tei, Lidl, Modivo, About You, Elefant, AtuTech, Dedeman, Leroy Merlin, Deichmann, Flip.ro, OptiBlu, Zalando, XXLutz, Dr. Max, Direct Booking etc.
Această sintagmă de „Black Friday” a apărut, pentru prima dată în Statele unite ale Americii (SUA) în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX. Asoxierea sărbătorii s-a făcut cu criza financiară existentă la momentul repsectiv din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de ‘Vinerea Neagră’, care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoştinţei, a apărut într-un buletin de relaţii publice din anul 1961. Numele şi originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia.
În luna ianuarie a anului 1966, s-a stabilit, definitiv, sintagma de „Black Friday”, care a deschis, în mod oficial, sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul orașului. La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoţiilor de sărbători.
„Black Friday” a fost organizat pentru prima oară în România în anul 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depăşit, pentru prima dată, pe cele tradiţionale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro.
Te-ar putea interesa și: Angajări pe bandă în contextul febrei Black Friday. Numărul total de joburi din piață a crescut cu peste 20% în ultima lună