E-factura, sistemul de facturare electronică, încă îi pune în încurcătură pe antreprenori și pe angajații statului, arată webinariile ANAF. Două angajate au răspuns întrebărilor primite privind sistemul RO e-Factura, scrie hotnews.ro.
1.
Am primit în luna a 7-a din 2024 o factură pe care o consider eronată din punct de vedere a cantității recepționate. Am transmis mesaj în sistemul e-Factura, însă furnizorul o va corecta prin stornare abia în august 2024. Cum procedez în contabilitatea lunii a 7-a?
ANAF: În luna a 7-a se înregistează factura eronată, iar în luna a 8-a stornarea și cu repunerea corectă a acestei facturi.
2. Se emit în continuare facturi cu scop special. În continuare sunt cerute pentru a însoți bunurile pe durata transportului având și informația despre preț pe care nu o au avizele. Se menționează că acest exemplar a fost eliberat la solicitarea clientului și nu înlocuiește factura transmisă prin SPV, clientul urmând să înregistreze TVA pe documentul din SPV. Considerați că este o problemă?
ANAF: OUG 120/2021 specifică că se consideră original un exemplar al facturii. Exemplarul XML cu semnătura extinsă a Ministerului de Finanțe o primiți prin SPV. Nu îngrădește posibilitatea ca contribuabilul să primească și fizic, în format hârtie.
3. O unitate militară are obligația de a transmite facturile emise în SPV? Este vorba despre factura pentru deșeuri preluate de un colector economic autorizat, persoană juridică română.
ANAF: Instituțiile publice sau cele care desfășoară activități în calitate de instituții publice, nu în calitate economică, nu transmit facturile prin SPV. Dacă este o factură care are legătură cu activitatea economică… nu știu în ce sens unitatea militară emite facturi pentru deșeuri, atunci se transmite prin SPV. Unitățile militare, respectiv celelalte instituții, nu au obligația trimiterii facturilor care au la bază contracte clasificate. Aici trebuie analizat în ce bază sau de ce emiteți factura pentru deșeuri.