În România, există 15 branduri de lux. 9 dintre acestea au înregistrat vânzări mai mari decât inflația în 2022, de 16.4%, conform analizei efectuată de Ziarul Financiar.
9 din cele 15 branduri de lux din România au înregistrat creșteri de vânzări mai mari decât inflația în 2022, de 16.4%. Acest lucru arată că apetitul consumatorilor a fost unul puternic, în ciuda contextului economic dificil pe care românii trebuie să-l confrunte în aceste momente.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Canicula aduce profit în România. Temperaturile ieșite din comun au dublat vânzările de aparate de aer condiționat
Cele 15 branduri de modă, bijuterii, cosmetice și ceasuri active pe piața din România au adunat în 2022 afaceri de peste 300 milioane de lei, mai exact, de 375. Analiza cotidianului britanic Financial Times arată că prețurile genților emblematice ale unor branduri precum Chanel sau Louis Vuitton au crescut cu cel puțin 20% în ultimii 2 ani, adică 2021 și 2022. Mai mult decât atât, sunt așteptate majorări de preț și în cursul acestui an.
Chiar și așa, cererea continuă să existe. Segmentul de lux din România este cel mai puțin afectat de contextul economic actual. Mai multe produse din industria de lux sunt percepute drept investiții, precum gențile, ceasurile sau bijuteriile. Unele dintre ele au un randament mai bun decât depozitele bancare.
Pe de altă parte, preţurile la celebrele modele de ceasuri Rolex şi Patek Philippe sunt în scădere. Piața a fost invadată de modelele second hand.
Deși oferta totală de modele SH este în scădere și ea, nivelul general al stocurilor rămâne unul suficient de ridicat. Prețurile ceasurilor au explodat în 2021. În momentul de față, tarifele pentru cele mai solicitate modele au scăzut brusc pe piața secundară. Totul se întâmplă pe fondul îngrijorărilor economice și al prăbușirii criptomonedelor. Indicele general al pieței WathCharts, care analizează cele mai tranzacționate 60 de ceasuri în funcție de valoare de la primele 10 mărci, a scăzut cu aproximativ 5% în prima jumătate a anului 2023.
Vezi și: Vânzările mărcii britanice de lux Burberry au crescut cu 18%. China creşte profitul Occidentului