Cele două oferte, depuse până la termenul – limită, provin de la:
1. TPF INGINERIE SRL,
2. AQUA PROCIV PROIECT SRL
Licitația privind reactualizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiții ”Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigatie și alte folosințe” a fost lansată pe 5 august 2022.
Lucrările vizate ar urma să fie efectuate pe cursul râului Argeș, aval de lacul Mihăilești – Cornetu și pe cursul râului Dâmbovița, aval de podul de pe șoseaua de centură a municipiului București, pe teritoriul județelor Ilfov, Giurgiu și Călărași.
Valoarea estimată a contractului este de șase milioane de lei, iar durata este de 11 luni.
Finanțarea pentru acest proiect va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM.
Citește și: Canale de irigații de 1,8 miliarde de euro! Proiectul ar trebui să fie eficient energetic!
Canalul Dunăre – București, început de Nicolae Ceaușescu, reprezintă un proiect controversat, despre care criticii susțin că este megalomanic și că nu va fi eficient economic.
Proiectul a fost promovat și de fostele guverne social-democrate pentru realizarea prin parteneriat public – privat.
În decembrie 2018, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a publicat un studiu de fundamentare. Conform acelui studiu, canalul urma să fie proiectat şi construit în cinci ani, iar costul său se ridica la 6,71 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), fără TVA.
Promisiunile autorităților de la acea vreme erau impresionante: după finalizare, bucureştenii ar fi putut merge în croaziere până în Delta Dunării sau chiar până la Viena.