Autostrada A8, denumita si Autostrada Unirii, este o autostrada propusa pe traseul Târgu Mureș – Ditrău – Poiana Largului – Târgu Neamț – Pașcani – Târgu Frumos – Iași – Ungheni. Aceasta se va întinde pe o lungime de 304,2 kilometri, fiind estimată la un cost de 4,07 miliarde de euro.
Cătălin Urtoi, directorul general interimar CNIR, a vorbit despre tronsoanele care alcătuiesc Autostrada A8 și în cât timp vor fi gata acestea.
„Decizia ministerului este acum una de care toți se plâng că blochează A8, dar culmea că deblochează A8, pentru ca nu ne mai legăm de aceste bretele care oricum se vor face ulterior, mai ales ca vorbim de o bretea de la A8 cu spitalul de urgență. […] Până se va finaliza spitalul și această centură vorbim de 5-6-7 ani de zile, se va găsi și varianta pentru aceste 2 bretele, de fapt, este o bretea principală. Și ministerul practic a deblocat ca A8 să meargă înainte singur fără a fi condiționat de aceste bretele.”, a precizat directorul CNIR.
Cătălin Urtoi, directorul general interimar CNIR, este de părere că acest contract pentru A8 trebuia semnat separat de la Moțca – Lețcani care era deja finalizat și celălalt tronson de la Lețcani – Ungheni, care ar putea fi gata în 3 ani jumătate până la 4 ani cu proiectare și execuție.
„Asta este soluția prin care aceasta autostrada ar trebui să fie finalizată până în 2027, de la Moțca până la Lețcani, dar dacă stăm și ne plângem și nu vom lua taurul de coarne, atunci problema va rămâne nerezolvată”, a declarat Cătălin Urtoi, directorul general interimar
În data de 31.12.2022 a fost stabilit traseul final al secțiunii Moțca – Ungheni (jud.Iasi),în lungime de 93,27 de km. Astfel, urmează etapa de obținere a avizelor pentru autorizația de construire. În zona Ungheni (jud.Iasi), la capătul A8, urmează a fi construit un nou pod peste Prut. Acesta va fi finanțat atât prin fonduri europene nerambursabile, cât și de bugetul de stat.
Alte articole: Lovitură pentru românii care speră la Autostrada Moldovei. CNAIR face anunț de ultim moment