- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Când încep lucrările de pe Autostrada Sibiu – Pitești. CNAIR a scos la licitație un contract de 100 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 Tigveni – Cornetu, cel mai lung lot de pe A1

29 Oct, 13:07 • Fundeanu Madalina
Compania de Drumuri a lansat în licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lotul dintre Tigveni și Cornetu fiind cel mai lung și cel mai scump dintre cele cinci ale Autostrăzii A1. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 37,4 kilometri a fost semnat în august 2022 cu WeBuild, dar etapa de proiectare a început în februarie 2023.
Când încep lucrările de pe Autostrada Sibiu – Pitești. CNAIR a scos la licitație un contract de 100 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 Tigveni – Cornetu, cel mai lung lot de pe A1

Compania de Drumuri a lansat în licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lotul dintre Tigveni și Cornetu fiind cel mai lung și cel mai scump dintre cele cinci ale Autostrăzii A1. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 37,4 kilometri a fost semnat în august 2022 cu WeBuild, dar etapa de proiectare a început în februarie 2023, conform Economedia.

Lucrări pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești

Astfel, dacă antreprenorul din Italia respectă termenul de 12 luni pentru etapa proiectului tehnic, iar Ministerul Mediului și Ministerul Transporturilor nu întârzie avizele, atunci lucrările vor putea începe în primăvara anului viitor. Acesta este cel mai mare contract de supervizare de până acum la CNAIR.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 3 are o valoare cuprinsă între 85 și 101 milioane lei, o durată de 191 luni pentru că include și perioada de garanție, iar ofertele pot fi depuse până pe 11 decembrie 2023. Prețul ofertei reprezintă 30 % din punctajul total, iar finanțarea contractului este asigurată din Programul Transport 2021-2027.

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare ,,Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, este prezentat în documentul emis de SEAP.

Autostrada Sibiu-Pitești
Autostrada Sibiu-Pitești

Citește și: Noduri rutiere proiectate pe autostrăzile care pornesc din București spre Pitești, Constanța și Ploiești. CNAIR deschide licitația pentru construirea nodurilor de la Ionești pe Autostrada A1, Dragoș-Vodă pe A2 și Gruiu pe A3

Contractul pentru Lotul 3 a fost semnat pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, la un cost pe kilometru de aproape 30 de milioane de euro (n.r 37 milioane euro/km este costul pentru Lotul 4). Pe traseul de 37 de kilometri dintre Tigveni – Cornetu sunt prevăzute 48 de poduri și viaducte, un Ecoduct la Călinești (219 metri, structură tip boltă din beton armat peste DN 7, Râul Olt și Calea Ferată 201) și Tunelul de 1,7 km de la Poiana. Nodurile rutiere vor fi la Cornetu km 44 și la Văleni km 74 cu pasaj de 370 de metri peste râul Topolog și Autostradă.

Conform caietului de sarcini consultat de cptre Economedia, consultantul are următoarele obligații:

„- Să sesizeze CNAIR în cazul unor eventuale neconformități și neconcordanțe constatate în proiect și execuție

– asigurarea nivelului de calitate corespunzător cerințelor printr-un sistem propriu de calitate, certificat

– recepția proiectului conform temeiului de proiectare și a cerințelor de calitate

– participarea prin specialiști atestați la fazele principale de execuție și întocmirea de rapoarte zilnice în perioada de execuție”.

În primăvara anului viitor, Asocierea MAPA-CENGIZ ar trebui să predea proiectul tehnic pentru Lotul 2 Cornetu – Boița (30 km). Chiar dacă este mai scurt decât lotul 3, acesta este considerat cel mai dificil pentru că lungimea totală a tunelurilor este de 5 kilometri.

Vezi și: Vești noi despre Autostrada Unirii A8: Curtea de Apel București a respins contestația Danlin pentru lotul 3 atribuit UMB. Danlin, obligat să plătească către UMB cheltuieli de judecată de aproape 12 000 lei

Urmărește Daily Business pe Google News