Compania de Drumuri a lansat în licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lotul dintre Tigveni și Cornetu fiind cel mai lung și cel mai scump dintre cele cinci ale Autostrăzii A1. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 37,4 kilometri a fost semnat în august 2022 cu WeBuild, dar etapa de proiectare a început în februarie 2023, conform Economedia.
Astfel, dacă antreprenorul din Italia respectă termenul de 12 luni pentru etapa proiectului tehnic, iar Ministerul Mediului și Ministerul Transporturilor nu întârzie avizele, atunci lucrările vor putea începe în primăvara anului viitor. Acesta este cel mai mare contract de supervizare de până acum la CNAIR.
Contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 3 are o valoare cuprinsă între 85 și 101 milioane lei, o durată de 191 luni pentru că include și perioada de garanție, iar ofertele pot fi depuse până pe 11 decembrie 2023. Prețul ofertei reprezintă 30 % din punctajul total, iar finanțarea contractului este asigurată din Programul Transport 2021-2027.
„Obiectul contractului Servicii de Supervizare ,,Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, este prezentat în documentul emis de SEAP.
Contractul pentru Lotul 3 a fost semnat pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, la un cost pe kilometru de aproape 30 de milioane de euro (n.r 37 milioane euro/km este costul pentru Lotul 4). Pe traseul de 37 de kilometri dintre Tigveni – Cornetu sunt prevăzute 48 de poduri și viaducte, un Ecoduct la Călinești (219 metri, structură tip boltă din beton armat peste DN 7, Râul Olt și Calea Ferată 201) și Tunelul de 1,7 km de la Poiana. Nodurile rutiere vor fi la Cornetu km 44 și la Văleni km 74 cu pasaj de 370 de metri peste râul Topolog și Autostradă.
Conform caietului de sarcini consultat de cptre Economedia, consultantul are următoarele obligații:
„- Să sesizeze CNAIR în cazul unor eventuale neconformități și neconcordanțe constatate în proiect și execuție
– asigurarea nivelului de calitate corespunzător cerințelor printr-un sistem propriu de calitate, certificat
– recepția proiectului conform temeiului de proiectare și a cerințelor de calitate
– participarea prin specialiști atestați la fazele principale de execuție și întocmirea de rapoarte zilnice în perioada de execuție”.
În primăvara anului viitor, Asocierea MAPA-CENGIZ ar trebui să predea proiectul tehnic pentru Lotul 2 Cornetu – Boița (30 km). Chiar dacă este mai scurt decât lotul 3, acesta este considerat cel mai dificil pentru că lungimea totală a tunelurilor este de 5 kilometri.