Transfăgărășanul, catalogat de Top Gear drept “cel mai spectaculos drum din lume”, a fost construit în perioada 1970-1974, la iniţiativa lui Nicolae Ceauşescu. Mulţi l-au catalogat drept un moft al fostului dictator, dar, în realitate, şoseaua a fost construită cu un scop strategic, acela de pregătire pentru o eventuală invazie a URSS.
Şoseaua care traversează Munţii Făgăraş începe din comuna argeşeană Bascov şi se termină în apropierea comunei Cârţişoara, din judeţul Sibiu.
În general, în funcţie de manifestările vremii, Transfăgărăşanul se închide circulaţiei către sfârşitul toamnei şi se redeschide pe bucăţi. De regulă, şoseaua este deschisă complet circulaţiei la începutul verii.
Şi pentru acest an specialiştii prognozează că drumul se va închide undeva la mijlocul lunii noiembrie. În funcţie de altitudinea atinsă, vor fi porţiuni din drum care vor rămâne închise timp de opt luni. Aceiaşi specialişti spun că se va putea circula integral pe Transfăgărăşan abia din luna iunie a lui 2025.
Vestea bună este că autoritățile au demarat deja procedurile pentru lucrările care ar urma să facă acest drum practicabil pe tot parcursul anului.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a anunţat că au început deja forajele geotehnice care stau la baza acestui proiect. De-a lungul şoselei vor fi construite zone de parcări cu spații pentru comercianți, dar și puncte de belvedere, potrivit Fanatik.
Şi tunelul de la Bâlea Lac va fi vizat de o serie de lucrări care vor avea drept scop îmbunătăţirea siguranţei rutiere şi o închidere sigură.
Valoarea contractului va fi de aproximativ 3 milioane de euro.
“Asta e o chestiune care ţin neapărat ca în această vară să fie făcută şi anume lucrări pe Transfăgărăşan, absolut necesare, cele de vară. Cred că e un studiu de fezabilitate în execuţie în acest moment pe Transfăgărăşan”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.