Cel mai faimos drum din România, Transalpina, urmează să se redeschidă weekend-ul viitor. Acest lucru se va întâmpla după ce vor fi finalizate procedurile legale. Ionel Scorțișoreanu a făcut o serie de declarații cu privire la redeschiderea circulației.
Citește și: Compania Energocom din Republica Moldova va cumpăra gaze de la o companie din România
„Am fost pe traseul Transalpinei (DN67C) pentru a verifica starea drumului pe sectorul de drum dintre Rânca și Obârșia Lotrului, în urma perioadei de iarnă și a nămeților de zăpadă, care până acum 2 săptămâni, ajungeau până la 5 metri înălțime. Țin să mulțumesc, în mod special, responsabililor care au avut dificila misiune de deszăpezire a Transalpinei, în condiții extrem de reduse de vizibilitate și de manevră, având în vedere că a nins până acum 3 săptămâni”, a transmis oficialul din Transporturi.
Transalpina este una dintre cele mai faimoase șosele din România și, chiar și, din Europa. Mai multe de atât, este cu siguranță cea mai înaltă șosea din România și una dintre cele mai frumoase, ce traversează munții Parâng de la sud la nord, pe teritoriul județelor Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba.
Transalpina face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba, străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord. Fiind un drum montan, este închis pe perioada iernii.
Începuturile șoselei Transalpina sunt încă neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea „Coridorul IV Strategic Roman”. Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul Primului Război Mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită.
Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea, motiv pentru care i se mai spune şi Drumul Regelui.