Când trebuie să-ți schimbi anvelopele de vară ca să eviți amenzile. Sezonul rece se apropie, iar șoferii se întreabă când este momentul potrivit pentru a schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă sau all-season. Legal nu există o dată exactă pentru dotarea mașinilor cu anvelope de iarnă, dar aceastea trebuie folosite atunci când se circulă pe drumuri acoperite de gheață, zăpadă sau polei. Cel mai simplu este să le montezi atunci când temperaturile scad sub 7-10 grade Celsius și se așteaptă condiții de gheață, zăpadă sau polei.
Citeşte şi: Cât câștigă un nepalez, lunar, la cules de struguri în România. „Strâng bani să îmi ajut familia!”
În cazul în care nu respectă această obligație, șoferii riscă amenzi de câteva mii de lei. Articolul 102, alineatul 6.1 din Legea 195/2002 stipulează că este contravenție și se sancționează cu amendă din clasa a IV-a conducerea unui autovehicul pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei fără ca acesta să fie echipat cu anvelope de iarnă. Amenda poate varia între 1.485 și 3.300 de lei (întgre nouă şi 20 de puncte de amendă), scrie avocat.net, în condiţiile în care, de la începutul anului, amenzile de circulație au crescut, deoarece punctul de amendă este acum 165 de lei. În plus, șoferii care circulă cu anvelope de vară în astfel de condiții riscă și reținerea talonului auto, ceea ce le interzice dreptul de a mai circula până la remedierea problemei. Concluzia este că din momentul în care drumul s-a acoperit de zăpada, polei sau gheață, nu trebuie să ieși cu mașina fără sa fii echipat cu anvelope de iarnă!
Pe de altă parte, anvelopele all-season sunt tot mai populare printre șoferii care vor să evite grija schimbării cauciucurilor în funcție de sezon. Acestea reprezintă o combinație între cele de vară și cele de iarnă, asigurând o aderență decentă în ambele condiții de vreme, dar sspecialiștii avertizează că performanța lor nu este la fel de bună ca a celor dedicate unui anumit sezon. Practic, cauciucurile all-season nu oferă aceeași tracțiune pe zăpadă și gheață ca cele de iarnă, dar pot fi o opțiune potrivită în zone cu ierni mai blânde.
În plus, trebuie ţinut seama de indicatorul de uzură al unui cauciuc, iar în cazul anvelopelor de iarnă acesta nu trebuie să scadă sub 4 milimetri. Ca să înțelegi dacă te confrunți cu această problemă, vei observa pe suprafața anvelopei nervuri de dimensiuni mici, cu o înălțime de cel puțin 1,6 milimetri față de baza acesteia. Ca referință, atunci când vorbim de o anvelopă nouă, dimensiunea stratului superior este cuprinsă între 7 și 9,5 milimetri!