Sorin Grindeanu a declarat astăzi că sunt șanse reale ca cei 19 kilometri care vor face legătura între Oradea și A3 să fie puși în circulație în acest an, informează profit.ro. Ministrul Transporturilor a precizat că stadiul de realizare este de 73%.
Sorin Grindeanu a afirmat astăzi că drumul expres care va lega Oradea de autostrada A3 va fi pus în circulație în acest an. Ministrul Transporturilor a precizat că valoarea contractului este de 544.9 milioane de lei, fără TVA. El spune că proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021 – 2027. De asemenea, proiectul prevede și construirea a 3 noduri rutiere, 3 poduri, 9 pasaje și 31 de podețe.
Citește și despre: Contractul pentru modernizarea DN 71, sectorul Târgovişte – Sinaia, a fost semnat. CNAIR a anunțat când va fi gata sectorul de drum de aproape 60 de km
„Șanse reale ca pe cei 19 km ai drumului care face legătura dintre Oradea și A3 circulația să fie deschisă anul acesta! Antreprenorul este bine mobilizat încă din luna martie 2022 când a fost dat Ordinul de începere. După 1 an și 5 luni constructorul a ajuns la un stadiu fizic de 73%. Valoarea contractului finanțat prin Programul Transport 2021-2027 este de 545,9 milioane lei fără TVA”, spune el.
Cristian Pistol, șeful CNAIR, a informat că, deși termenul contractual de finalizare este martie 2024, este posibil ca cei 19 kilometri să fie deschiși circulației în acest an.
„Mobilizare bună pe șantierul drumului de legătură dintre Centura Oradea și A3 (Biharia)! Deși termenul contractual de finalizare a acestui obiectiv este luna martie 2024, situația din teren ne îndreptățește să credem că cei aproximativ 19 km ai acestui drum vor fi deschiși circulației până la sfârșitul acestui an.
Mobilizarea constructorului și stadiul fizic actual, 73%, coroborate cu condițiile atmosferice, fac posibil acest lucru. Este un proiect complex care prevede și construirea a 3 noduri rutiere, 9 pasaje, 3 poduri și 31 de podețe”, a anunțat Pistol.
Sorin Grindeanu a făcut multe anunțuri importante pentru șoferi în ultima perioadă. Ministrul a confirmat în urmă cu puțin timp că lansează proiectul de siguranță rutieră 2+1 pe drumurile cu acostament lărgit.
Concret, vorbim despre „modelul suedez” de siguranță, reversibil, cu două benzi clasice pe un sens și o singură bandă pe sensul opus. Sistemul 2+1 este cel care permite depășirea în siguranță și reduce riscul de accidente frontale. Astfel, pe șoselele cu acostament lărgit, adică pe „Drumurile morții” DN 2 București – Buzău – Bacău (cea mai periculoasă șosea din România), DN 6 București – Alexandria sau DN 28 în județul Iași, pot continua sau pot începe proiecte pentru implementarea sistemului suedez 2+1.
„Sistemul de circulație 2+1 prezintă soluții tehnice de amenajare a drumurilor pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației alternante a vehiculelor pe drumurile administrate de C.N.A.I.R. S.A. cu următoarele caracteristici: platforma cuprinsă între 12-14 metri, două benzi de circulație în profil transversal și acostament consolidat.
Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca bandă centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.
De precizat faptul că sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale pe care s-au înregistrat foarte multe accidente de circulație soldate cu pierderi de vieți omenești, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200.
Rezultatele obținute în urma monitorizării acestui sector de drum de către C.N.A.I.R. S.A. s-au dovedit încurajatoare, respectiv a scăzut numărul accidentelor rutiere și s-au redus ambuteiajele, ulterior aplicării sistemului de circulație 2+1”, se arată în proiectul de ordin al lui Sorin Grindeanu.