Cu toate că lucrările pe secțiunea sudică au început mult mai devreme, primii kilometri inaugurați din Autostrada Bucureștiului vor fi din secțiunea nordică.
Potrivit constructorului român UMB, aproape 10 kilometri din lotul 2 al Ao Nord vor fi inaugurați în luna august 2023, urmând ca lotul 2 din Ao Sud, la care lucrează turcii de la Alarko, să fie deschis în octombrie 2023.
„Primul lot din A0 care va fi inaugurat este lotul 2 din A0 Nord, în august. Deschiderea va fi parțială, pe aproape 10 km”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
În momentul de față încă se discută dacă descărcarea se va face în DN2 sau un drum județean, a mai spus Alin Șerbănescu.
Lotul 2 de pe secțiunea sudică va fi inaugurat în octombrie 2023, posibil cu o descărcare provizorie, până când va fi inaugurat și lotul 1 al Ao Sud, în luna decembrie a aceluiași an.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, spunea, luna trecută, că dacă se menține mobilizarea e posibilă deschiderea circulației în acest an.
„În acest ritm, graficul asumat prin contract (iunie 2024), va putea fi devansat. Dacă se menține mobilizarea, este foarte posibilă deschiderea circulației în acest an (august 2023) pe aproximativ 10 km ai Lotului 2 al A0 Nord (între Corbeanca și A3 – n.r.)”, sublinia șeful CNAIR.
Lotul 2 al A0 Nord (Corbeanca – Afumați) are 19 km, iar lucrările valorează 831,92 milioane de lei, fără TVA, și sunt finanțate prin Programul Transport.
Potrivit estimărilor oficiale, loturile din secțiunea sufică ar fi trebuit inaugurate încă de la finalul lui 2022. Apoi se spunea că în vară va fi deschis parțial circulației lotul 2 al Ao Sud.
Autostrada Bucureștiului, lungă de 101 kilometri, are trei loturi pe secțiunea sudică și patru pe secțiunea nordică. De partea de sud, loturile 1 și 2, se ocupă turcii de la Alarko, în timp ce grecii de la Aktor lucrează la lotul 3. Dacî vorbim de partea de nord, loturile 2 și 4 sunt atribuite grupului UMB, iar de lotul 3 se ocupă un constructor din China.