Capitala va ajunge de la 32 la 60 de km de pistă de biciclete. Unul dintre aceste proiecte se află în curs de execuție, altele trebuie să obțină autorizație de construire, iar altele se află în faza elaborării studiului de fezabilitate, scrie Agerpres.
Astfel, pentru proiectul „Implementarea unui sistem public pentru transport cu bicicleta în zona centrală a Capitalei”, finanțat prin bugetul local și Fondul pentru Mediu şi care presupune realizarea a patru trasee cu o lungime totală de 48,25 kilometri, au fost realizați până în acest moment 16,15 kilometri (traseul 1 – tronsonul 1 și traseul 3).
Citelte şi: Start la angajări pentru români! Salariile trec de 10.000 de lei. Dosarele se depun până pe 1 martie
De asemenea, pentru a realiza traseul 1 – tronson 2 (3,3 km lungime) Piața Presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan a fost încheiat un contract cu Trustul de Clădiri Metropolitane, în 2022. Porțiunea de drum cuprinsă între Arcul de Triumf – Piața Presei Libere se află în execuție, dar lucrările au fost întrerupte temporar din cauza condițiilor meteo.
Pentru traseele 2 și 4, lucrările vor putea demara după ce vor fi obținute autorizațiile de construire, pentru fiecare tronson în parte: traseul 2 – Piața Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu (17,2 km lungime); traseul 4 – Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național (11,6 km lungime).
Un alt proiect, „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41”, pentru care finanțarea este de la bugetul local și alte surse legal constituite, vizează construirea unei piste pentru bicicliști cu o lungime de 11,34 km.
Citeşte şi: Vești bune pentru iubitorii de fast food! Un restaurant important revine în România
Direcția Generală Investiții își propune și realizarea unui „Traseu prioritar pietonal și de bicicliști”, compus din 42 de subproiecte. Acesta face parte din „Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU)”, aprobat în anul 2012 de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Tot anul trecut, în baza propunerilor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), s-a atribuit contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate „Realizare infrastructură pentru transport verde – piste pentru biciclete în Municipiul București”, care prevede realizarea a 5 trasee prioritare, având, în total, lungimea de 13 km de cale dublă (26 kilometri de cale simplă).
De asemenea, Primăria Capitalei a atribuit un contract pentru realizarea unui Master plan piste biciclete la nivelul Bucureștiului. Prin intermediul acestuia, vor fi identificate și prioritizate traseele optime, amenajările complementare și inclusiv profiluri-tip pentru pistele de biciclete. În cadrul procedurii de atribuire, câștigătoare a fost desemnată oferta prezentată de F.I.P. Consulting SRL. Contractul valorează 530.000 lei (fără TVA,) iar termenul de elaborare este de 12 luni.