Iulian Cristache, președintele FNAP, a vorbit în cadrul dezbaterii „Evaluarea eficacității politicilor în domeniul edcuației. Perspective europene și naționale” despre faptul că majoritatea profesorilor de TIC care predau în unitățile de învățământ au făcut reconversie, potrivit edupedu.ro.
„Majoritatea profesorilor care vin și predau TIC, unii dintre ei care au făcut reconversie, s-au restrâns niște ore a catedre, sunt profesori care, în faza inițială, nu au nimic cu acest domeniu, vin și vor să predea copiilor noștri”.
Acesta mai spune și că Guvernul României „trebuie să aloce banii necesari” pentru a atrage resursă umană.
„Trebuie să acționăm, Ministerul Educației trebuie să vină cu o politică publică, și nu neapărat ministerul, Guvernul României care trebuie să aloce banii necesari, astfel încât sa atragem resursă umană calificată nu doar aici, în toate domeniile”, a declarat președintele FNAP.
„Există, în momentul acesta, o dispută, un adevărat război, și nu mă feresc de acest cuvânt, între școală și familie, între familie și școală, între părinți și părinți, între profesori și părinți, între părinți și profesori, nu știu dacă ne vom mai opri vreodată. Atunci, avem nevoie de aceste instituții care să lucreze atât pe orizontală, cât și pe verticală. Acolo unde familia nu este responsabilă, trebuie să ne asigurăm că școala vine în ajutorul copilului.
Ne putem baza doar pe modul de acțiune al unui profesor sau automat trebuie să existe niște pârghii prin care să ne asigurăm că acel elev care nu are parte de o educație și de sprijin la nivelul familiei va fi sprijinit de școală? De aceea, spun întotdeauna că familia este baza, ceea ce nu este 100% în regulă. Avem nevoie de o educație complementară, plecând de la familie, continuând cu școala. (…) Până acum, vă spun că nu văd o conexiune între aceste instituții, însemnând direcțiile de asistență socială, însemnând protecția copilului și tot ceea ce ține de acest fapt. (…)
Dacă tot vorbim de spațiul european, pentru că ne dorim să ajungem acolo în sistemul educației, m-am uitat la abordările bazate pe învățătura mixtă, exact ceea ce spunea și doamna Andreea, pe acele laboratoare. Avem nevoie de o abordare clară, la nivel de planuri- cadru, astfel încât să putem să venim în sprijinul acestor copii și, mai departe, de o resursă umană capabilă să implementeze, pentru că ne vom uita la aceste ustensile care pot fi SF-uri pentru unii dintre profesori.
Majoritatea profesorilor care vin și predau TIC, unii dintre ei care au făcut reconversie, s-au restrâns niște ore la catedre, sunt profesori care, în faza inițială, nu au nimic cu acest domeniu, vin și vor să predea copiilor noștri. Trebuie să acționăm, Ministerul Educației trebuie să vină cu o politică publică, și nu neapărat ministerul, Guvernul României care trebuie să aloce banii necesari, astfel încât să atragem resursă umană calificată nu doar aici, în toate domeniile. Cu un salariu de 2.500 de lei, să fim serioși, nu va veni niciun IT-ist să predea într-o unitate de învățământ. Nici măcar „bună ziua” nu-i va da directorului”, a adăugat Iulian Cristache.
Săptămâna trecută, Natalia Intotero, președinta Comisiei de învățământ din Camera Deputaților, a vorbit despre salarizarea concurențială a profesorilor.
„Nu este suficientă investiția doar în partea de infrastructură, ce înseamnă clădiri, construcții. Investiția în capitalul uman trebuie să fie în egală măsură o prioritate, inclusiv partea de salarizarea. Și pe partea de salarizare, știm cu toții, în momentul de față, undeva peste 50-60 % dintre cadrele didactice titulare în învățământ au vârsta de la 50 de ani spre înainte. Deci, să aducem cadre didactice bine pregătite”, a declarat Intotero.