În iunie, 11 magazine Carrefour din județele Timiș, Constanța, Hunedoara, Vâlcea, Argeș, Giurgiu și Arad, la care se adaugă și municipiul București, se alătură proiectului. În prezent, campania acoperă un total de 41 de județe, unde românii pot găsi în proximitatea casei un punct de colectare a uleiului strâns în urma pregătirii meselor acasă, informează Carrefour.
Compania beneficiază de o infrastructură națională de reciclare a uleiului din care fac parte 84 de magazine, dotate cu urne speciale de colectare. În fiecare din cele 84 de magazine (hipermarket, market, Supeco) clienții pot aduce recipiente cu ulei folosit primind în schimbul a 4 litri de ulei alimentar uzat un litru de ulei marca proprie Carrefour.
Uleiul care urmează să fie depus la urnele speciale de colectare trebuie să în deplinească anumite condiții:
În perioada ianuarie 2022 – aprilie 2023, aproximativ 900.000 de litri de ulei uzat au fost colectați, procesați și transformați în alte tipuri de resurse cu sprijinul organizației Respiră Verde, potrivit economica.net Cantitatea de ulei oferită la schimb a fost de 240.000 de litri de ulei proaspăt.
Ținând cont de faptul că un litru de ulei ars poluează un milion de litri de apă, cantitatea de ulei colectată înseamnă aproximativ 900 de milioane de litri de apă curată.
Carrefour a implementat în toamna anului trecut același sistem de colectare și pentru bateriile electrice, în toate hipermarketurile din țară. Din septembrie 2022, până în februarie 2023, clienții au adus la schimb peste 600.000 de baterii uzate, în cadrul campaniei „Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună“.
Ambele inițiative fac parte din programul național de colectare a deșeurilor reciclabile Punem Preț pe Plastic, prin care Carrefour își propune să cultive comportamente de consum responsabil în rândul clienților și să contribuie, prin proiecte dedicate, la un mediu înconjurător mai curat.