Casa Națională de Pensii Publice (CNPP)
arată că au apărut în spațiul public informații care spun că funcționari ai caselor de pensii solicită beneficiarilor deschiderea de conturi bancare și/sau datele bancare în vederea efectuării plății drepturilor de pensii recalculate. Aceste mesaje sunt înșelătoare.
Comunicarea cu beneficiarii se realizează doar prin mijloacele oficiale, datele de contact fiind cele afișate pe site-ul instituțiilor, transmite CNPP.
Mai mult, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) transmite că, în prezent, casele teritoriale de pensii achită drepturile de pensii în conturi bancare doar în situația în care beneficiarii solicită acest lucru.
„Informare mesaje înșelătoareAvând în vedere informațiile apărute în spațiul public, potrivit cărora funcționari ai caselor de pensii solicită beneficiarilor deschiderea de conturi bancare și/sau datele bancare în vederea efectuării plății drepturilor de pensii recalculate, formulăm următoarele precizări:– Comunicarea cu beneficiarii se realizează doar prin mijloacele oficiale, datele de contact fiind cele afișate pe site-ul instituțiilor;
– Casele teritoriale de pensii achită drepturile de pensii în conturi bancare doar în situația în care beneficiarii solicită acest lucru, sens în care depun cererea tip eliberată de instituția financiar – bancară (Anexa 1).
– Casa Națională de Pensii Publice și casele teritoriale de pensii sunt preocupate în mod permanent de securitatea datelor personale ale beneficiarilor și de siguranța plăților efectuate către pensionari.Pentru a evita orice consecințe nedorite, vă rugăm să nu transmiteți date confidențiale la solicitarea telefonică a unor persoane necunoscute și să utilizați exclusiv canalele oficiale de comunicare”, este mesajul transmis de Casa Națională de Pensii Publice, joi, pe Facebook.
CNPP îi sfătuiește pe pensionari să nu transmită date confidențiale celor care solicită acest lucru la telefon.