Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) anunță oficial că a programat o licitație estimată la 15 milioane de lei, fără TVA, pentru achiziționarea unei soluții software pentru management integrat (ERP). Este vorba despre o licitație care face trimitere la digitalizarea completă a proceselor, documentelor și datelor ce stau la baza funcționării direcțiilor economic și de resurse umane ale instituției.
„CNPP a demarat un program amplu de modernizare a sistemelor sale informatice, atât prin modernizare arhitecturală, tehnologică și refactorizare, cât și prin implementarea unor noi componente funcționale în cadrul sistemului informatic existent.
Pe lângă această extinderea funcțională a sistemului informatic, CNPP dorește o alternativă mai prietenoasă de realizare a raportărilor necesare și a unui sistem de gestiune a resurselor de tip Enterprise Resource Planning – ERP, prin implementarea unei soluții software de management integrat și digital al resurselor și operațiunilor interne ale CNPP (bugete, achiziții, salarii, gestiuni bunuri, evidență personal, etc.) care sa asigure aplicarea uniforma a procedurilor aferente si o mai buna gestiune a resurselor materiale si umane existente”, se arată într-un anunț al instituției. Licitația va fi finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Poți citi pe acest subiect și: Recalcularea pensiilor, eșec total! Un român s-a trezit fără bani. „Am zis că înnebunesc. E cu 2.000 de lei mai puţin”
În ultimele zile, subiectele principale dezbătute în România au avut legătură cu modul în care s-au livrat deciziile de calcul pentru pensionari. Mulți dintre seniori sunt nemulțumiți de banii primiți și vor ca CNPP să schimbe rapid documentele.
„Pensionarul este cel care are posibilitatea să meargă la Casa de Pensii care a emis decizia. Asta este şi prima rugăminte şi invitație pentru toţi pensionarii din România: dacă simt nevoia de lămuriri suplimentare de la colegii noştri de la casele teritoriale de pensii să meargă către aceştia pentru a verifica deciziile de recalculare.
Noi plecăm de la ideea că şi-au făcut foarte bine treaba colegii noștri de la casele teritoriale de pensii, dar există posibilitatea ca din cauza unei introduceri greşite a datelor în procesul de evaluarea dosarelor de pensie sau din alte erori să avem şi situaţii în care pensionarii sunt în situaţia de a constata faţă de deciziile de pensionare pe care le aveau că în opinia dânșilor sunt diferenţe.
Şi atunci îi rog să meargă la casele teritoriale de pensii pentru a face verificările necesare pentru a se lămuri cu colegii noştri”, a spus ministrul Muncii care a recunoscut că au fost şi asemenea situaţii, dar se dorește ca ele să fie cazuri cât mai izolate.
Pensionarul poate cere decizia de revizuire a recalculării pensiei
„Noi ne dorim ca pensionarii să facă cât mai puține drumuri la Casele de Pensii. Vor fi acolo colegi de la evaluare care sunt în măsura să le ofere detalii. Ei vor verifica în aplicația informatică datele din dosarul pensionarilor, iar în cazul în cazul vor simţi nevoia şi de alte verificări vor aduce dosarul pensionarului din arhivă.
După ce este făcută acestă procedură art 94 din lege prevede că şi noi din oficiu să venim cu decizie de revizuire, dar şi la solicitarea pensionarului. Prin urmare pensionarul poate solicita revizuirea deciziei de recalculare. Dar opinia mea este că deciziile de recalculare sunt în mare măsură emise corect„, a mai spus ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu.
Citește pe acest subiect și: Pensie anticipată 2024 și 2025. Cum se schimbă legea începând cu luna septembrie