Sunt peste un milion o sură de călători care trec lunar pe la Aeroportul Otopeni. Unii nu au deloc bagaje, alții călătoresc cu mai multe. În momentul în care ajung la aeroport, călătorii predau bagajele de cală companiei de transport înainte de controlul actelor.
Bagajele sunt etichetate cu ajutorul agenților de check-in, iar apoi o bandă le transportă către un filtru cu raze X, care îi ajută pe experţii SRI să verifice ca nu cumva înăuntru să existe substanţe interzise sau obiecte nepermise. Ulterior sunt urcate într-o mașină de transport și stivuite, manual, în cala avionului. După ce aterizează, procesul e exact pe dos.
De bagajele călătorilor se ocupă angajații firmelor de handling, care oferă servicii la sol pentru companiile aeriene. În caz că vă întrebați ce salariu are un operator de bagaje, puteți afla acest lucru în rândurile ce urmează.
Un operator de bagaje câştigă lunar între 2.500 şi 3.500 de lei, în funcţie de experienţă, plus bonuri de masă, potrivit observatornews.ro. După doi ani în care pandemia a ţinut avioanele la sol, companiile aeriene s-au văzut nevoite să îşi reia activitatea la capacitatea de la finalul lui 2019. Problemele de personal au fost, în cele din urmă, depăşite.
Există, desigur, și situații neplăcute în care călătorii ajung fără bagaje la destinație. De cele mai multe ori se pierd pe aeroport, iar pasagerii nu pot fi identificați pe baza conținutului valizei. Bagajele nerevendicate rămân în aeroport timp de o lună, în departamentul Lost and Found, iar ulterior sunt distruse sau trimise la un depozit central.