Este incredibil cât costă construcția autostrăzilor CNAIR! Constructorii au transmis facturi de sute de milioane de lei pentru lucrările la autostrăzi și drumurile expres din ultimele zile, informează economedia.ro.
Cea mai mare factură este de 97.5 milioane de lei, emisă de WeBuild pentru lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Lotul este de 30 kilometri și se apropie de 40% execuție.
Factura de aproape 98 milioane de lei a fost înregistrată pe data de 11 iulie și reprezintă un procent semnificativ din contractul total de 1.7 miliarde de lei, adică de 5.7%, pentru lotul Pitești – Curtea de Argeș.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Lotul Leghin-Târgu Neamț va avea întârzieri. CNAIR amână desemnarea câștigătorului pentru 31 iulie 2023
Pe de altă parte, lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a depășit 35% execuție. Cu toate acestea, finalizarea lucrărilor în 2025, termenul din contract, este condiționată de o mobilizare mai bună a antreprenorului WeBuild (Astaldi). O creștere a mobilizării ar putea veni chiar în această vară, după deschiderea parțială a Podului Brăila. Italienii trebuie să continue lucrările pe restul de 11 kilometri ai variantei lungi de la Jijila.
A doua factură este de 64 milioane de lei. Aceasta a fost emisă pentru loturile UMB de pe Autostrada Transilvania, pentru secțiunea de 30 kilometri dintre Nădășelu, Mihești și Zimbor.
Valoarea totală a contractului este de 1.4 miliarde de lei. Contractul a fost suplimentat cu 236 milioane de lei, rezerve de implementare, iar finanțarea este asigurată din PNRR.
Graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025. Oficialii CNAIR au avut nevoie de 18 luni pentru dezbateri pentru a decide dacă licitația se va desfășura separat, tocmai pentru că nu mai există loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului.
UMB a trimis și el o factură de 52 milioane de lei. Factura a fost emisă pentru lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Lotul Valea Mare – Colonești (32 km) este la aproximativ 70 % execuție și costă 782 milioane de lei. El ar putea fi deschis până la sfârșitul anului, însă CNAIR trebuie să asigure nodul rutier de la Colonești.
A fost emisă o factură și pentru primul lot al secțiunii Bacău – Pașcani. Ea valorează 35 milioane de lei. Contractul a fost semnat în luna martie 2023 și ajunge la o valoare totală de 1.7 miliarde de lei.