- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cât te costă să îți deschizi un hotel de 3 stele în România. Suma se ridică la prețul unei garsoniere: „Investitorii nu știu cum să își optimizeze veniturile și profiturile”

23 May, 13:19 • stefan.vlad
Cât te costă să îți deschizi un hotel de 3 stele în România. Investiția depinde de mai mulți factori, de la locație, la prețul terenului, starea clădirii și finanțare, dar bugetele medii sunt semnificative, costurile ridicându-se la nivelul prețului unei garsoniere.
Cât te costă să îți deschizi un hotel de 3 stele în România. Suma se ridică la prețul unei garsoniere: Investitorii nu știu cum să își optimizeze veniturile și profiturile

Cât te costă să îți deschizi un hotel de 3 stele în România. Dificultățile de finanțare, lipsa unei strategii coerente de dezvoltare a turismului, standardele învechite, alături de birocrația stufoasă, instabilitatea legislativă și influența geo-politică se numără printre principalele provocări cu care se confruntă industria locală de turism.

Citește și: Pățania unei turiste care a plătit o avere pentru o cameră cu vedere la mare. Trucul ieftin la care au apelat proprietarii hotelului

Cât te costă să îți deschizi un hotel de 3 stele în România

Alina Vlădulescu și Cătălina Toma (Roșu), fondatoarele companiei WIN Advisors, estimează că pentru un hotel de 3 stele investiția merge până la 50-60.000 euro/key, la 4 stele urca la 70-80.000 euro/ key iar la 5 stele și mai sus.

De multe ori ajungem în locații care sunt deschise și investitorii nu știu cum să facă să își optimizeze veniturile și implicit profiturile, iar când le arătam și începem să construim o strategie de redresare pentru business-ul lor, îmbrățișează viziunea noastră și«lupta» alături de noi sa schimbăm percepția internă despre hotel, cât și în piață. Poți inova în orice segment, dacă ai dorință, viziune, dar și încrederea investitorului”, a declarat Alina Vlădulescu, pentru wall-street.ro.

La polul opus, dorința din ce în ce mai mare a investitorilor de a cere ajutor specializat pentru business-urile hoteliere, apariția în piață a unor unități hoteliere noi care ridică mult piața și interesul turiștilor interni și internaționali.

Cu siguranță sunt multe oportunități pentru lanțurile internaționale, însă în același timp vedem foarte mult spațiu pe piața pentru hotelurile independente sau lanțurile locale, de a pătrunde în destinații care erau active acum 30 de ani precum: zona balneo-spa, resorturi, litoral, destinații montane neexplorate activ sau regiuni viticole cu istorie bogată.

Ce este important este că investiția sau operarea să se facă la un nivel ridicat de profesionalism, astfel încât să putem pune destinațiile nu doar pe harta națională cât și să trezim interesul pieței internaționale”, a explicat Cătălina Toma (Roșu).

Urmărește Daily Business pe Google News