Campanie pentru atragerea de turiști străini. Aceasta constă într-un parteneriat unic, care propune o soluţie inovatoare de a atrage turiştii străini în România, iniţiativa aducând împreună două atuuri importante ale ţării noastre: servicii dentare premium şi atracţiile turistice.
Denumită sugestiv „România. Cea mai frumoasă clinică dentară din lume„, campania dezvoltată de agenţia McCann Worldgroup România este on air începând de pe 15 decembrie, amândouă organizaţiile fiind pregătite să întâmpine clienţi începând cu 2023.
Soluţia acestor două organizaţii a fost să creeze pachete turistice tematice Fix and Visit, care combină servicii stomatologice cu servicii turistice.
Turiştii străini pot achiziţiona pachete special create în acest sens, cum ar fi: „Coroane Dentare şi Castele” sau „Obturaţii de Canal şi Călătorii pe Canalele din Deltă”. Platforma digitală https://thebeautifuldentalclinic.com/ îi ajută pe turiştii străini să îşi planifice călătoria, să îşi customizeze pachetul şi să facă rezervările.
„Adevărul este că România a pierdut mulţi turişti în ultimii ani şi avem nevoie de un diferenţiator puternic. Dar, pe de altă parte, există o oportunitate: mulţi dintre străinii care vin în România vin pentru serviciile stomatologice de calitate, la preţuri accesibile. Colaborarea dintre SSER şi ANAT este în viziunea noastră o combinaţie câştigătoare, reuşind să combine cele mai bune oferte ale României într-un duo imbatabil„, a declarat Lucian Boronea, reprezentant şi membru în Consiliul Director al ANAT.
Florin Lăzărescu, secretarul feneral al SSER în România şi Europa, a subliniat că medicii stomatologi din România lucrează la cele mai înalte standarde, respectând reglementările Europene, dar la preţuri mult mai accesibile comparativ cu alte ţări.
„Ştim că mulţi străini aleg să vină în România ca să-şi rezolve problemele dentare, aşa că decizia lor poate fi transformată într-o oportunitate unică pentru ţară în general. Parteneriatul lansat astăzi va acoperi nevoile clienţilor şi îi va motiva să descopere România în acelaşi timp„, a spus Lăzărescu.
Campania a fost lansată cu un film de promovare al României şi va fi susţinută de promovare în digital şi social media, dar şi OOH-uri în Londra şi New York.
Câți bani a făcut România din turism, în 2022. În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2022, numărul total al turiștilor nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de 1167,4 mii, cheltuielile acestora însumând 3157,1 milioane de lei (în medie 2704,4 lei / persoană).
Călătoriile în scop profesional și de afaceri au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5% dintre turiștii străini sosiți în România, cheltuielile acestora reprezentând 55,3% din totalul cheltuielilor. Cele în scop particular au reprezentat al doilea motiv al sejurului petrecut de către 48,5% dintre turiştii straini sosiți în România, cheltuielile acestora reprezentând 44,7% din totalul cheltuielilor.
Din totalul cheltuielilor în scop profesional și de afaceri se evidențiază cheltuielile pentru cazare 49,5%, cheltuielile în restaurante şi baruri 18,7% și cele pentru cumpărături 14,2%. Din totalul cheltuielilor în scop particular se evidențiază cheltuielile pentru cazare 45,3%, cheltuielile pentru cumpărături 16,0% și cele în restaurante și baruri 15,2%.
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 44,4% și-au organizat sejurul printr-o agenție de turism, 34,4% și-au organizat singuri sejurul, 14,3% au optat pentru alte modalităţi de organizare a călătoriei, în timp ce 6,9% și-au organizat călătoria atât pe cont propriu, cât și printr-o agenție de turism.
Principalul mijloc de transport utilizat pentru a călători în România a fost avionul, folosit de 74,7% din numărul total de turişti, în timp ce 16,5% au utilizat autoturisme proprii, 5,3% autocare și autobuze, iar 3,5% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).