Veniturile încasate din plata tarifului de utilizare a rețelei de autostrăzi și drumuri naționare din România ( taxa de rovinietă ), pe anul 2022, au fost de 1,417 miliarde de lei, fără TVA, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Din taxa de pod de la Fetești, statul a încasat în 2022 137,73 milioane de lei, fără TVA.
Însă banii încasați de statul român din cele două taxe sunt însă insuficienți pentru a acoperi cheltuielile din domeniul infrastructurii rutiere, scrie Economica.net.
Doar cheltuielile cu cei circa 7.000 de angajați ai Companiei Naționale de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au depășit anul trecut peste 700 de milioane de lei.
De asemenea, CNAIR estimat pentru anul trecut un buget de 996 milioane de lei necesar pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere. Trebuie menționat și faptul că 15% din veniturile realizate din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România ar trebui să se constituie ca venituri proprii ale Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Dacă veniturile din rovinietă pe anul trecut ar fi direcționate către investiții, acestea nu ar acoperi nici măcar valoarea contractului pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1). Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, de 9,86 km, va costa 1,678 miliarde de lei.